اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با آغاز زندگی مشترک 30 زوج جوان

جشنواره پیوندهای آسمانی در استان البرز برگزار شد

جشنواره پیوندهای آسمانی استان البرز با آغاز زندگی مشترک 30 زوج جوان برگزار شد.

جشنواره پیوندهای آسمانی در استان البرز برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، در این مراسم که یکشنبه‌شب با تلاش اداره‌کل ورزش و جوانان استان البرز و همکاری دو موسسه غیردولتی برگزار شد، زوج‌های جوان زندگی مشترک خود را فارغ از تجملات و هزینه‌های غیر ضروری آغاز کردند.

جشنواره پیوندهای آسمانی استان البرز با حضور مدیران اداره‌کل ورزش و جوانان این استان و نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار شد.

طی این مراسم خطبه عقد 30 زوج جوان البرزی براساس تعالیم دینی و فرهنگی ایران و اسلامی کشورمان منعقد شد.

علیرضا جوانمردی، مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان البرز در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: دین مبین اسلام تأکید ویژه‌ای بر ازدواج جوانان داشته و پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص)، ائمه اطهار (ع) و بزرگان دینی ما همواره بر ازدواج جوانان تأکید ویژه‌ای داشته‌اند.

وی با اشاره به برخی معضلات و انحرافات اجتماعی و تهاجم گسترده کشورهای غربی برای منحرف کردن ذهن جوانان مسلمان، گفت: اگر شرایط ازدواج معنوی و آسان برای جوانان مهیا و فراهم باشد، این نسل از بسیاری انحرافات مصون خواهد ماند.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان البرز افزود: متأسفانه در سال‌های اخیر ما از ازدواج آسان و کم‌هزینه که در فرهنگ دینی و ملی ما وجود دارد، دور شدیم و هزینه‌های غیرضروری زیادی به جوانان و خانواده‌ها تحمیل شده است.

جوانمردی متذکر شد: این موارد موجب سخت‌شدن ازدواج در کشور شده و راهی نداریم جز اینکه ازدواج آسان را در جامعه ترویج کنیم.

وی بیان داشت: اداره ورزش و جوانان استان البرز در راستای وظائفی که بر عهده دارد، برنامه‌هایی را در راستای ترویج ازدواج آسان در دستور کار قرار داده که یکی از این برنامه‌ها برگزاری جشنواره پیوندهای آسمانی است.

این مسئول تأکید کرد: انتظار ما این است که دستگاه‌های متولی امور فرهنگی و رسانه‌ها به این موضوع توجه ویژه‌ داشته و بتوانیم شرایطی را در استان ایجاد کنیم که جوانان بیش از گذشته برای ازدواج و تشکیل خانواده‌ ایرانی و اسلامی اشتیاق داشته باشند.

* انتشار تمبر اختصاصی جشنواره پیوندهای آسمانی در البرز

لازم به توضیح است، این مراسم با چند برنامه فرهنگی دیگر نیز همراه بود که از جمله آنها می‌توان به رونمایی از نخستین تمبر جشنواره پیوندهای آسمانی اشاره کرد.

انتهای پیام/2302/ذ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول