اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور مدیرکل بهزیستی استان زنجان خبر داد

اجرای طرح «مطلع مهر» در استان زنجان

مشاور مدیرکل بهزیستی استان زنجان از اجرای طرح «مطلع مهر» در استان زنجان خبر داد.

اجرای طرح «مطلع مهر» در استان زنجان

فاطمه معاصری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: طرح ملی «مطلع مهر» در زنجان هدف تحکیم بنیان خانواده، تقویت نهاد خانواده و تعالی آن به عنوان اصلی‎ترین نهاد اجتماعی به منظور دستیابی به جامعه‎ای پایدار، فعال و پویا برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این طرح با محوریت دستگاه‎های اجرایی و در جهت توسعه و ترویج عقاید به منظور استقرار ارزش‎های الهی و اسلامی در خانواده اجرایی می‌شود.

مشاور مدیرکل بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: پیشگیری از زمینه‎سازی‎های رفتاری آسیب‎زای اجتماعی از قبیل طلاق و برقراری انسجام و مودت بیشتر در خانواده‎های نوپایی که در بستر تربیت‎ساز نسل‎های بعدی در هستند، نیز از دیگر اهداف اجرای طرح مذکور است.

وی با اشاره به محورهای اصلی آموزشی در این طرح، ابراز کرد: شناخت تفاوت‎های طبیعی دو جنس و فراگیری برخوردهای مناسب و تکنیک‎های برخورد با یکدیگر، مسائل اعتقادی و فقهی در خانواده و آشنایی با احکام از جمله این محورها است.

مشاور مدیرکل بهزیستی استان زنجان افزود: محورهای آموزش طرح «مطلع مهر» شامل کارگاه‌های 12 ساعته با موضوع روان‌شناسی خانواده، جلسات هشت ساعته با موضوع روابط سالم زوجین و دوره‌های چهار ساعته با موضوع آشنایی با احکام اسلامی است.

وی با بیان اینکه شناخت تفاوت‌های طبیعی دو جنس و فراگیری برخوردهای مناسب با یکدیگر، مسائل مربوط به روابط سالم زناشویی و حفظ رابطه و مسائل اعتقادی و فقهی در خانواده و آشنایی با احکام اسلامی مرتبط با زوجین از مهمترین محورهای اصلی این دوره آموزشی است، اضافه کرد: اجرای طرح ملی «مطلع مهر» از دهم  مهر آغاز شده است.

معاصری اذعان داشت:  طرح «مطلع مهر» در دو دوره دو روزه برگزار می‌شود و در قالب این دوره 40 نفر از زوجین شاغل در واحدهای مختلف بهزیستی استان زنجان در آن حضور پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/73005/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول