اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین پلیس راه استان زنجان خبر داد

افزایش تصادفات فوتی در جاده‌های استان زنجان

جانشین پلیس راه استان زنجان از افزایش تصادفات فوتی در جاده‌های استان زنجان خبر داد.

افزایش تصادفات فوتی در جاده‌های استان زنجان

علی‌اصغر شیرمحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: طی یک هفته گذشته از مهر ماه سال‌جاری چهار فقره تصادف فوتی در جاده‌های استان به وقوع پیوسته است که در اثر این تصادفات پنج نفر جان خود را از دست داده‌اند.

وی همچنین با اشاره به وقوع 31 فقره تصادف جرحی در جاده‌های استان اذعان کرد: این تصادفات منتج به مجروح شدن 44 نفر از سرنشینان شده است.

جانشین پلیس راه استان زنجان در ادامه به وقوع 19 فقره تصادف خسارتی در جاده‌های استان اشاره کرد و گفت: در مجموع طی هفته نخست مهر ماه 54 فقره تصادف در جاده‌های استان به وقوع پیوسته است.

وی با بیان اینکه علت اصلی تصادفات رخ داده در جاده‌های استان عدم توجه به جلو رانندگان بوده است، تصریح کرد: در مجموع 27 درصد از تصادفات به علت عدم توجه به جلو رانندگان رخ می‌دهد.

شیرمحمدی عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه را از مهم‌ترین عوامل رخداد تصادفات عنوان کرد و گفت: طی 6 ماهه نخست امسال 15 درصد از تصادفات به علت عدم توانایی رانندگان اتفاق افتاده است.

وی انحراف به چپ رانندگان را نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار در وقوع تصادفات اعلام کرد و گفت: در نیمه نخست امسال 11 درصد از تصادفات جاده‌ای بر اثر انحراف به چپ رانندگان رخ داده است.

جانشین پلیس راه استان زنجان در ادامه به توقیف 269 خودرو در جاده‌های استان زنجان طی هفته نخست امسال اشاره کرد و افزود: اغلب این توقیفات به علت نداشتن گواهینامه رانندگی، انحراف به چپ و همچنین انجام حرکت‌های نمایشی انجام شده است.

وی همچنین با اشاره به توقیف 118 موتورسیکلت طی هفته نخست مهر ماه، گفت: علت اصلی این توقیفات اجرای حرکات نمایشی، نداشتن کلاه ایمنی و همچنین نداشتن کارت موتور و گواهینامه مربوط بوده است.

انتهای پیام/73005/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول