اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار مازندران:

75 درصد بودجه شهرداری‌ها باید با محور عمرانی تدوین شود

معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: 75 درصد بودجه شهرداری‌ها باید با محور عمرانی تدوین شود.

75 درصد بودجه شهرداری‌ها باید با محور عمرانی تدوین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، سیدعیسی هاشمی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه شهردار نکا اظهار داشت: تعامل و همکاری در شوراها و خدمت‌رسانی به مردم از جمله مسائل و اولویت‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 وی افزود: مهم‌ترین عامل برای رسیدن به هدف تعامل و همکاری گروهی در یک مجموعه است و تا زمانی که این وحدت و هماهنگی وجود دارد کارها براساس برنامه به درستی انجام می‌شود.

معاون استاندار مازندران یادآور شد: برای انجام امور شهری و وضعیت اداره شهر نیازمند دو گروه فعالیت عمرانی و غیر عمرانی یا همان جاری هستیم که توسط شهرداری‌ها انجام می‌شود.

به گفته هاشمی فعالیت‌های شهرداری باید باید محسوس و قابل احساس برای شهروندان و افراد جامعه باشد.

وی ادامه داد: اگر فعالیت‌های انجام شده برای شهروندان محسوس نباشد دارای بار روانی نامناسب است که باید شهردار و شوراها به این مسئله مهم توجه ویژه اعمال کنند.

معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: اگر چه انجام طرح‌های زیربنایی لازم و ضروری است اما باید با عینیت بخشیدن به طرح‌ها و پروژه‌ها، مردم طعم خدمات را احساس کنند و بر همین مبنا است که بودجه برای شهر در دو قسمت عمرانی و جاری تعریف می‌شود.

هاشمی افزود: پایه بودجه‌بندی‌های ما براساس این است که عمرانی 60 درصد و بودجه جاری 40 درصد باشد تا مردم براساس کارهای عمرانی انجام شده، طعم خدمت‌رسانی را بچشند.

وی با اشاره به اینکه اگر تلاش شود که بودجه عمرانی تا 75 درصد نیز بسته شود بسیار خوب و نویدبخش است، ادامه داد: باید در این زمینه نیز کار اصولی با برنامه‌ریزی انجام شود تا برای پویایی شهرها گام برداریم.

معاون عمرانی استاندار با اشاره به اینکه بودجه عمرانی شهر نکا 53 درصد بسته شده است، خاطر نشان کرد: این امر باید تغییر کند و تلاش شود تا بودجه عمرانی براساس پایه تعیین شده 60 درصد و به بیشتر برسد.

هاشمی با اعلام اینکه در توانمندسازی سازمان شهرداری‌ها باید از لحاظ نیروی انسانی بیشتر کار شود، افزود: برای شهر نکا نیز از اختیارات بنده دو نیروی کارشناسی ارشد و بالاتر در امور مربوط به شهرداری به‌کارگیری شوند.

امام جمعه نکا نیز با قدردانی از این مراسم گفت: امیدواریم برای رفاه حال مردم و کاهش مشکلات گام‌های بیشتری توسط شهردار و شورای جدید برداشته شود.

حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لایینی مردم را گنجینه‌ گران‌بها دانست و افزود: در این شهر مسئولان یکدل، بی‌توقع و با تلاش شبانه‌روزی برای خدمت به مردم تلاش کنند.

در این مراسم ‌از خدمات مرتضی حسنی شهردار سابق تجلیل و در ادامه سیدمیرزا اسدی به عنوان شهردار جدید نکا معارفه شد و از تلاش اعضای شورای شهر در دوره سوم نکا تجلیل شد.

انتهای پیام/86002/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول