اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 7 ماه گذشته صورت گرفت

آزادی 195 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد قزوین

رئیس هیئت مدیره ستاد رسیدگی به امور دیه قزوین گفت: در هفت ماه گذشته 195 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد این استان از زندان آزاد شدند.

آزادی 195 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین، حمیدرضا فراست‌‌طلب اظهار داشت: از این تعداد زندانیان آزاد شده 168 نفر دارای جرایم غیرعمد مالی و 28 نفر نیز جرایم مربوط به تصادفات رانندگی بوده است.

وی کل دیون زندانیان آزاد شده را 210 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با تلاش همکاران ستاد رسیدگی به امور دیه استان قریب به 75 درصد از این مبلغ از سوی شکات بخشیده شد که در پنج سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

رئیس هیئت مدیره ستاد رسیدگی به امور دیه استان قزوین اذعان داشت: 13 درصد از دیون زندانیان جرایم غیرعمد با مبلغی بالغ بر 28 میلیارد ریال از منابع بلاعوض و کمک خیران تأمین شده است.

فراست طلب اضافه کرد: مابقی دیون این زندانیان از محل صندوق تأمین خسارت‌های بدنی، تسهیلات بانکی، قبولی اعسار، شرکت‌های بیمه‌گر و پرداخت خود محکومان است.

وی تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد سرانه بدهی هر زندانی جرایم غیرعمد به بیش از یک میلیارد ریال افزایش یافته که نسبت به پنج سال گذشته رشد 10 برابری داشته است.

مدیرکل زندان‌های قزوین برگزاری 12 جلسه برای رسیدگی به پرونده 133 زندانی را از جمله فعالیت‌های شاخص هفت ماه سال جاری بیان کرد و گفت: با اقدامات صورت گرفته از این تعداد 120 نفر از زندان آزاد شده و 13 نفر دیگر در شرف آزادی هستند.

فراست‌طلب همچنین حضور گرم و مشارکت خوب مردم قزوین در جشن گلریزان امسال را نماد نوع‌دوستی و خیرخواهی دانست و گفت: با حمایت‌های خوب مردمی در جشن گلریزان مبلغی بالغ بر 5 میلیارد و 500 میلیون ریال جمع‌آوری شد.

وی تأکید کرد: باید برای تمام زندانیان جرایم غیرعمد در بدو ورود به زندان پرونده ستاد رسیدگی به امور دیه تشکیل شود تا از زمان شروع تحمل حبس مورد پیگیری مددکاران اجتماعی این مرکز قرار گیرند.

انتهای پیام/77002/خ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول