اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل ستاد دیه کشور خبر داد

اختصاص 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به زندانیان جرائم غیر عمد

مدیرعامل ستاد دیه کشور از اختصاص 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد خبر داد.

اختصاص 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به زندانیان جرائم غیر عمد

سید اسدالله جولایی پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری سومین گردهمایی مدیران عامل ستادهای دیه شمال و شرق کشور به خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: این میزان تسهیلات بر اساس ضابطه بانک مرکزی بین بانک‌های عامل ملت، رفاه، تجارت، ملی و صادرات توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه تسهیلات اختصاص یافته برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد حتی یک ریال به این افراد یا خانواده آنان داده نمی‌شود، گفت: مبلغ صرفاً از طریق اجرای احکام به حساب شکات و طلبکاران واریز می‌شود.

مدیرعامل ستاد دیه کشور همچنین از کمک سازمان اقتصاد اسلامی ایران برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد 10 استان کشور در قالب تسهیلات خبر داد.

جولایی اظهار کرد: ستاد دیه کشور در مدت 24 سال از زمان تاسیس تاکنون به بیش از 75 هزار نفر از زندانیان بدهکار سراسر کشور برای رهایی از زندان کمک کرده است.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان امسال 200 جشن گلریزان در مناطق مختلف کشور با هدف جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد برگزار شد، افزود: هدف و رسالت ستاد دیه کشور پرداخت بدهی افرادی است که جرایم غیر عمد و غیر کلاهبرداری داشته باشند یا در حوادث کارگاهی و به دلیل ناسازگاری همسر خود به زندان افتاده‌اند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور تصریح کرد: البته ما در بحث مهریه به افرادی که به دلیل نپرداختن مهریه‌های معقول راهی زندان شده‌اند، کمک می‌کنیم.

وی گفت: کار خیر در اسلام توصیه شده و بهتر از کار خیر انجام دهنده آن است که ستاد دیه بر اساس دستورات دین اسلام تشکیل شد.

جولایی با بیان اینکه دیه یک مرد در ماه‌های غیر حرام یک میلیارد و 140 میلیون ریال است، گفت: گاهی آسیب‌دیدگی و مصدومیت‌ها، قطع نخاع و ضربه مغزی بین هفت میلیارد ریال تا 10 میلیارد ریال دیه دربر دارد که هزینه آن بسیار بالاست.

انتهای پیام/63002/ط40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول