اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال:

حاشیه‌های مطرح شده در مورد فوتبال باید زودتر شفاف‌سازی شود

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال با اشاره به مسائل مطرح شده در مورد فوتبال و حاشیه‌های آن گفت: کسانی که این مسائل را مطرح کرده‌اند باید هر چه زودتر مطالب ادعایی خود را اثبات و شفاف‌سازی کنند.

حاشیه‌های مطرح شده در مورد فوتبال باید زودتر شفاف‌سازی شود

فریدون اصفهانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به مطرح شدن مسائلی خاص در مورد داوران فوتبال اظهار داشت: همه منتظر هستیم که کسانی که این مسائل را مطرح کرده‌اند آنها را اثبات کنند.

وی در پاسخ به این سئوال که اگر مسائلی که مطرح شده درست نیست چرا قهرمانی محروم شده است، افزود: حرف من این است که این مسائل باید بعد از بررسی اعلام می‌شد نه اینکه در مرحله تحقیق به صورت علنی اعلام شود، ضمن اینکه قهرمانی محروم نشده بلکه تعلیق شده است.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال با بیان اینکه فدراسیون باید هر چه زودتر در مورد مطالب مطرح شده در جامعه تصمیم‌گیری کند، اضافه کرد: آنها برای بررسی این مسائل باید از ظرفیت ارگان‌های دیگر هم استفاده کنند.

این مسئول در فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه قهرمانی همه اتهامات مطرح شده را رد کرده، تصریح کرد: قهرمانی هم در صدد شفاف‌سازی مسائل مطرح شده بر ضد وی است.

اصفهانیان در پاسخ به این سئوال که شما می‌گویید فردی به مانند علی دایی دروغ می‌گوید، گفت: من نگفتم علی دایی دروغ می‌گوید بلکه حرف من این است که شاید کسانی به علی دایی دروغ گفته‌اند.

وی به سابقه مسائلی این چنینی در فوتبال اشاره کرد و افزود: حرف من این است این مسائل هر چه زودتر باشد شفاف‌سازی و تعیین تکلیف شود تا اگر هم چیزی وجود دارد از بروز مشکلات حادتر پیشگیری شود.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سئوال که به نظر شما، بالاخره فوتبال ایران درگیر مسائل حاشیه‌ای هست یا نه؟ گفت: ببینید همه انگشتان دست هم یکسان نیستند چه برسد به مسائلی مانند فوتبال، حرف من در مجموع این است که باید مشکلات موجود را حل و نقاط قوت را تقویت کرد.

این مسئول بر لزوم پرهیز از آبروریزی و حفظ حرمت افراد در جامعه تاکید و اضافه کرد: افرادی که در این روزها در مورد آنها صحبت می‌شود هم الگوهای شهر خود محسوب می‌شوند و خانواده دارند.

اصفهانیان با تقدیر از کمیسیون اصل 90 در مورد ورود به پرونده‌های مطرح شده در فدراسیون فوتبال اضافه کرد: این کمیسیون به کمک سایر ارگان‌های ذی‌ربط باید هر چه زودتر در مورد مسائل مطرح شده نتیجه گیری و آنها را به جامعه اعلام کند.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد افزایش اشتباهات داوری در لیگ فوتبال سال‌جاری گفت: اشتباهات داوری به مانند سال‌های گذشته است، ولی آنچه که افزایش یافته هجمه علیه داوران است.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال با اشاره به دوره‌های آموزشی برگزار شده، قبل از آغاز لیگ برای داوران تصریح کرد: برگزاری این دوره‌ها برای افزایش مهارت‌های آنها تکرار می‌شود.

این مسئول در فدراسیون فوتبال با اذعان به بروز مشکلات در داوری بازی‌های فوتبال گفت: من مطمئن هستم، که این اشتباهات سهوی است.

اصفهانیان با بیان اینکه عملکرد داوران به طور مرتب مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، اضافه کرد: باید متوجه بود که نظرات کارشناسان در مورد اشتباهات داوری متفاوت است کما اینکه در مورد یک صحنه داوری نظرات کارشناسان بسیار متفاوت است.

وی به جوان‌گرایی انجام شده در داوری فوتبال ایران اشاره کرد و متذکر شد: در حال حاضر داوری‌های لیگ برتر توسط داوران متعدد انجام می‌‌شود به نحوی که از تراکم کاری داوران برجسته کشور به طور قابل ملاحظه‌ای کاسته شده است.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال با ابراز رضایت از عملکرد داوران جوان اذعان داشت: چند اشتباه قابل بحث در داوری فوتبال هم توسط داوران قدیمی و باتجربه روی داده است.

انتهای پیام/73004/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول