اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شاهکار دیگری در راه است

سقوط آزاد تیم فوتبال صبا به انتهای جدول

فاصله سه امتیازی با انتهای جدول هشدار و زنگ خطر را برای همه به صدا درآورده و یقینا نیک می‌دانیم فوتبال آنقدر بی‌رحم است که به تیم دوست داشتنی و پرطرفداری چون صبا هم رحم نکند.

سقوط آزاد تیم فوتبال صبا به انتهای جدول

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، وضعیت باشگاه صبا این روزها آشفته‌تر از هر زمان دیگری است. طی چند سالی که از ورود صبا به قم می‌گذرد تا به حال سابقه نداشته باشگاه صبا چنین حال و روزی داشته باشد. تیم فوتبال صبا به ویژه در فصل گذشته و کنونی آن تیمی نیست که برای قهرمانی و کسب سهمیه آسیایی به جنگ حریفان می‌رفت. با نگاهی کوتاه و گذرا به وضعیت صبا می‌توان ادعا کرد باشگاه صبا در حال عقب‌گرد و سوزاندن فرصت‌های مادی و معنوی است.

استارت ناکامی‌ها از زمانی زده شد که صبا در بهمن ماه سال گذشته مقابل تیم دست و پا بسته اماراتی که فقط برای کم گل خوردن به قم آمده بود نتیجه را واگذار کرده و سهمیه را دو دستی تقدیم حریف عرب خود کرد، نتیجه‌ای که می‌توانست علاوه بر کسب افتخاری ملی، چندین میلیارد تومان منابع مالی نیز برای صبا به ارمغان آورد.

سهمیه‌ای که با خون دل به دست آمده بود در چشم بر هم زدنی بر باد رفت و در ادامه ناکامی‌های دیگر اعم از دوازدهم شدن تیم امید صبا در بین 12 تیم و سقوط به دسته اول رقم خورد.

وعده جبران ناکامی‌ها به لیگ برتر جاری موکول شد اما نوع چینش و برگزیدن کادر فنی و بازیکنان بارقه‌های امید را کمرنگ کرد. از مدیران باشگاه صبا انتظار می‌رفت با تجربه گرفتن از گذشته، صبایی متفاوت روانه مسابقات کنند اما آنچه اتفاق افتاد و رویکردی که این روزها شاهد آن هستیم میل و اشتیاق صبا و حرکت پرشتاب به سمت رده‌های پایین جدول است که با یک حرکت سینوسی آینده چندان روشنی را در اذهان دوستداران صبا ترسیم نمی‌کند.

فاصله سه امتیازی با انتهای جدول و جمع شدن عواملی که فصل گذشته طعم سقوط را به دسته اول چشیده‌اند این هشدار و زنگ خطر را برای همه به صدا درآورده و یقینا نیک می‌دانیم فوتبال آنقدر بی‌رحم است که به تیم دوست داشتنی و پرطرفداری چون صبا هم رحم نکند همانطور که به تیم‌هایی بزرگتر و باسابقه‌تر از صبا همچون ابومسلم ، پاس و برق شیراز رحم نکرد و آنها را از دم تیغ گذراند.

تماشاگران قمی پس از هفته‌ها ناکامی دیروز شاهد تساوی خانگی برای قعرنشین جدول بودند و شاید وقت آن رسیده باشد که تکلیف خودمان را با افکارمان مشخص کنیم؛ صرف میلیاردها تومان از بودجه عمومی استان طی سال‌های اخیر یقینا این حق را در نزد یکایک مردم قم ایجاد کرده که در این خصوص منتظر شنیدن پاسخ روشنی از سوی مدیران صبا باشند.

عدم انتقال تمرینات صبا به قم و ناکامی‌هایی که ذکر شد و دیگر ناکامی‌های اخیر از جمله نتایج ضعیف کشتی و هندبال اگر زنگ خطر نیست پس چه نامی می‌توان بر آن نهاد؟

اگر قرار است صبا همچنان بزرگ بماند و بزرگی کند نیاز به بهره‌گیری از ایده‌ها و افکار جدید دارد و اگر هم آینده این باشگاه برای کسی مهم نیست بدون شک ادامه همین روند بهترین راه برای فرو افتادن در حفره‌های عمیقی است که خودمان برای این باشگاه تدارک دیده‌ایم.

انتهای پیام/2258/ر40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول