اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر:

نقش خانواده در تربیت جامعه اصل و اساس است

امام جمعه ابهر با اشاره به نقش مهم خانواده‌ها گفت: نقش خانواده در تربیت جامعه اصل و اساس است.

نقش خانواده در تربیت جامعه اصل و اساس است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ابهر در ادامه بحث هفته قبل سفارش به تقوا را با روایتی زیبا از پیامبر عظیم‌الشان مطرح کرده و اظهار داشت: دین اسلام، ما را از چشم‌چرانی و نگاه به نامحرم منع کرده و عواقب خطرناک آن را نیز متذکر شده است.

وی افزود: مهم‌ترین عاملی که موجب می‌شود انسان به دام عشق مجازی بیافتد چشم‌چرانی و نگاه به نامحرم است.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه نگاه، تیری از تیرهای شیطان و زهرناک است و چه بسا یک نگاه حسرت‌های درازی را به دنبال دارد، ادامه داد: شیطان با کمک‌ هوای نفس، شهوات و امیال، انسان را در راستای بهره‌مندی از اموالی که حق استفاده از آنها را ندارد، مانند بهره‌مندی از زیبایی‌های زنان و دختران نامحرم، اموال و ثروت‌های عمومی و یا اموال دیگران از راه‌های نامشروع، مانند دزدی، رشوه‌خواری، دستیابی به قدرت از راه‌های غیر منطقی و یا تسلط بر اموال دیگر ظلم و ستمگری را جزو برنامه‌های خود می‌داند.

رحیمی در ادامه به روز خانواده و تکریم بازنشستگان اشاره کرد و افزود: در تربیت جامعه اصل و اساس خانواده است.

وی تصریح کرد: اگر خانواده، یک خانواده اصیل و ریشه‌دار و دارای هویت و تربیت دینی باشد، آن خانواده به فرجام نیک می‌رسد و جامعه را نیز تربیت خواهد کرد، اما اگر خانواده، یک خانواده فشل و دور از معرفت دینی باشد و ناهنجاری‌ها به خانواده نفوذ کند آن خانواده یک خانواده بی‌پایه بوده و برای جامعه به عنوان یک معضل اساسی به حساب خواهد آمد.

امام جمعه ابهر در ادامه به خانواده‌ها توصیه کرد: زوجین در خانواده مواظب اخلاق و رفتار خود باشند و تلاش کنند با لقمه حلال ارتزاق کنند، چراکه با لقمه حرام نمی‌شود خانواده خوبی را تربیت کرد.

وی همچنین با بیان اینکه خانواده‌ها مواظب باشند بچه‌ها تربیت غیر دینی بر ندارند، تصریح کرد: چرا که بچه‌ها مثل زمین بکر و خالی هستند و هر چیزی که کاشته شود رشد خواهد کرد.

خطیب جمعه ابهر به روز مباهله پیامبراکرم (ص) با نصاری اشاره کرد و افزود: مباهله به معنای لعنت کردن یکدیگر و نفرین کردن است و کیفیت مباهله به اینگونه است که افرادی که درباره مسئله مذهبی مهمی گفت‌وگو دارند در یک جا جمع شوند و به درگاه خدا تضرع کنند و از او بخواهند که دروغگو را رسوا سازند و مجازات کند.

وی افزود: مباهله پیامبر با مسیحیان نجران در روز 24 ذیحجه سال 10 هجری اتفاق افتاد و حضرت طی نامه‌ای آنها را به اسلام دعوت کرد ولی آنها آماده پذیرش نشدند و نهایت پیامبر طبق وحی آنها را به مباهله دعوت کرد.

خطیب جمعه ابهر ادامه داد: در روز موعود پیامبر به همراهی حضرت علی (ع) و فاطمه (س) و امام حسن (ع) و امام حسین (ع) به سوی محل حرکت کرد و مسیحیان وقتی دیدند حضرت رسول (ع) امام حسین (ع) را در آغوش گرفته و دست امام حسن (ع) را نیز در دست گرفته به وحشت افتاده و از مباهله دوری کردند و از حضرت خواستند با آنها مصالحه کند و زیر پرچم اسلام جزیه بدهند و زندگی کنند.

رحیمی همچنین در ادامه به سالروز افشاگری امام علیه پذیرش قانون کاپیتولاسیون و روز بسیج دانش‌آموزی اشاره کرد.

انتهای پیام/2308/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول