اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه بهداشت علوم پزشکی کرمان:

مادران نقش اساسی در مدیریت تغذیه خانواده دارند

مدیر گروه بهداشت خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مادران خانواده در راستای مدیریت خانوارها و مدیریت تغذیه نقش اساسی دارند.

مادران نقش اساسی در مدیریت تغذیه خانواده دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، محمدرضا پارسایی سه‌شنبه شب در نشست مربیان پرورشی، بهداشت و تربیت‌بدنی مدارس این شهرستان به اهمیت سلامتی اشاره کرد و اظهار داشت: دین مبین اسلام به مقوله اهمیت خاصی داده و دستوراتی برای کاهش بیماری‌ها و سلامت بیشتر انسان‌ها مشخص کرده است.

وی بیان داشت: آمار سرطان به عنوان یک بیماری خطرناک در کشور بالا است و ایران همچنان بیشترین سهم دی‌اکسین را دارا است و در بحث کود نیترات که باب آن در جهان بسته شده در کشور ما همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پارسایی عنوان کرد: در دنیای امروز بسیاری از مردمی که در گذشته در مزارع، باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی مشغول به کار و فعالیت روزانه بوده‌اند و شاید بهترین نوع ورزش را انجام می‌دادند، فاصله گرفته و در ادارات و نهادهای دولتی مشغول به کار شده‌اند که خواسته یا ناخواسته از ورزش فاصله گرفته‌اند.

مدیر گروه بهداشت خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: کارمندی و پشت میزنشینی زمینه چاقی افراد را رقم زده و سبب شده تا افراد جامعه از مواد غذایی مناسب کمتر بهره ببرند و از طرفی از لحاظ قد نیز کوتاه قد شوند.

وی تاکید کرد: برای اینکه از سلامتی کافی برخوردار باشیم باید هم به ورزش اهمیت بیشتری بدهیم و هم تلاش کنیم تا نحوه تغذیه ما مناسبت‌تر از وضع فعلی باشد.

پارسایی بیان داشت: مادران خانواده در راستای مدیریت خانوارها و مدیریت تغذیه نقش اساسی دارند لذا باید زمینه را برای فعالیت ورزشی اعضای خانواده فراهم و غداهای سنتی، کم‌چرب و سالم را برای اعضای خانواده تهیه و از خرید تنقلات و غذاهای کم‌ارزش خودداری کنند.

وی خاطر نشان کرد: مصرف بالای دخانیات زمینه شیوع بیماری‌هایی نظیر انواع سرطان را فراهم کرده است.

انتهای پیام/80012/ک30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول