اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین تأکید کرد

نقش دانش‌آموزان در گسترش فرهنگ حفاظت از محیط زیست در خانواده

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین بر نقش مدارس و دانش‌آموزان در گسترش فرهنگ حفاظت از محیط زیست در خانواده و جامعه تأکید کرد.

نقش دانش‌آموزان در گسترش فرهنگ حفاظت از محیط زیست در خانواده

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی فرهادی ظهر امروز در نخستین جشنواره طرح ملی محیط‌یار دانش‌آموزی که در کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اصل 50 قانون اساسی و قانون برنامه پنجم توسعه، مشارکت قشرها و گروه‌های مختلف جامعه برای حفاظت از محیط زیست مورد تأکید قرار گرفته است.

وی افزود: از جمله گروه‌های مستعد اجتماعی برای حضور در عرصه‌های زیست‌محیطی دانش‌آموزان هستند که در قالب طرح محیط‌یار در این حوزه سازماندهی و شروع به فعالیت می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین با اشاره به برگزاری دوره آموزشی محیط‌یار دانش‌آموزی از سوی کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مراکز اوقات فراغت تابستانی در طول تابستان امسال بیان کرد: هدف از برگزاری این طرح استفاده از توان گروه‌های دانش‌آموزی به ویژه بهداشت‌یاران در امر آموزش، اطلاع‌رسانی، تنویر افکار عمومی و حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از تخلفات در این حوزه است.

فرهادی بر نقش مدارس و دانش‌آموزان در گسترش فرهنگ حفاظت از محیط زیست در خانواده و جامعه تأکید کرد و دستورالعمل شرح وظایف محیط‌یاران را برای حاضران خواند.

این مسئول تلاش مستمر در راستای ارتقای دانش زیست‌محیطی خود و همسالان، انجام فعالیت‌های پژوهشی، مشارکت در برگزاری مسابقات مختلف با موضوعات زیست‌محیطی، مشارکت مؤثر در فعالیت‌های زیست‌محیطی شامل ایجاد و توسعه فضای سبز، تفکیک زباله و ارائه راهکارهایی برای صرفه‌جویی در مصرف آب و برق و کاغذ را از جمله وظایف محیط‌یاران در مدارس عنوان کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین اضافه کرد: حساسیت به رفتارهای مغایر با اصول زیست‌محیطی، سعی در تفکیک زباله‌های تر و خشک در خانواده، به کارگیری روش‌های مناسب مصرف بهینه آب و برق و انرژی در خانواده، استفاده از وسایل نقلیه عمومی و عدم استفاده از وسایل نقلیه تک سرنشین از جمله وظایف محیط یاران در خانواده، جامعه و طبیعت به شمار می‌رود.

فرهادی نهی کردن از شستشوی خودرو و رهاسازی روغن موتور در رودخانه‌ها، خودداری از رهاسازی زباله در طبیعت و آزار نرساندن به گونه‌های جانوری و یا زنده‌گیری آن‌ها را از دیگر وظایف محیط‌یاران در خانواده، جامعه و طبیعت عنوان کرد.

این جشنواره با حضور مدیرکل آموزش و پرورش، تعدادی از کارکنان و بیش از 100 نفر از محیط‌یاران دانش‌آموزی استان قزوین برگزار شد.

همخوانی سرود زیست محیطی از سوی دانش‌آموزان، قرائت همگانی دعای ویژه حفاظت محیط زیست و تجلیل از مدیران و دانش‌آموزان برگزیده کانون‌های تابستانی اوقات فراقت از جمله برنامه‌هایی بود که اجرا شد.

انتهای پیام/2667/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول