اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

50 کیلومتر از رودخانه‌های استان ساماندهی شده است

معاون اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: 50 کیلومتر از رودخانه‌های استان ساماندهی شده است.

50 کیلومتر از رودخانه‌های استان ساماندهی شده است

سیدجمال موسوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: این ساماندهی در سه حوزه آبی در سطح استان انجام شده است.

وی به این سه حوزه آبی استان اشاره کرد و افزود: ساماندهی رودخانه‌ها در استان با محوریت زنجانرود، قلعه‌چایی و محدوده قزل‌اوزن انجام می‌شود.

معاون اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه در حوزه آبخیزداری اقدامات زیادی در سطح استان صورت گرفته است، یادآور شد: در سطح استان عملیات آبخیزداری در ابعاد مختلف انجام شده است.

وی به اقدامات انجام شده اشاره کرد و اظهار داشت: 140 هزار هکتار از اراضی استان زیر پوشش عملیات پهنه‌بندی قرار گرفته است.

موسوی توجه به محیط زیست را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: باید نسبت به موضوعات زیست‌محیطی و حفظ و نگهداری آن توجه ویژه کرد.

معاون اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان تخصیص اعتبارت مناسب برای حفظ محیط زیست و اجرای پروژه‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: برای توسعه محیط زیست و حفظ آبخیز استان باید نسبت به تخصیص اعتبارات توجه صورت گیرد.

وی به احداث سد خاکی در سطح استان اشاره کرد و گفت: 30 دستگاه سد خاکی در سطح استان احداث شده است.

موسوی احداث پارک‌های آبخیز را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: توجه به توسعه پارک‌های آبخیز مورد توجه قرار دارد.

معاون اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان به پارک‌های آبخیز اشاره و خاطرنشان کرد: اندیشه احداث پارک‌های آبخیز و یا انجام عملیات آبخیزداری در حوضه‌های آبخیز شهری از سال 1373 در استان مطرح و مورد مطالعه و اجرا قرار گرفته است.

وی ادامه داد: آبخیزهای شهری عرصه‌های مجاور و یا در برگیرنده شهرها هستند که اجرای انواع اقدامات آبخیزداری در آنها آثار مهمی دارد.

موسوی به این آثار مهم اشاره کرد و اظهار داشت: کنترل سیل و هرز آب در بالادست شهر و استفاده بهینه از آن‌ها از جمله این آثار مهم هستند.

معاون اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه جلوگیری از تغییر کاربری اراضی از دیگر آثار مهم این فعالیت‌ها است، افزود: توجه به آثار مثبت پارک‌های آبخیز مورد تاکید قرار دارد.

انتهای پیام/73007/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول