اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از سال‌های کش و قوس

قرارداد پروژه فرودگاه قدیم قشم از طرف سازمان منطقه آزاد فسخ شد

اداره کل حقوقی و قراردادهای سازمان منطقه آزاد قشم پروژه فرودگاه قدیم قشم را فسخ و متوقف کرده است.

قرارداد پروژه فرودگاه قدیم قشم از طرف سازمان منطقه آزاد فسخ شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، اداره مذکور به اطلاع اهالی جزیره قشم رسانده است که قرارداد برخی پروژه‌های عمرانی قشم به دلیل عدم انجام تعهدات از سوی مجریان از جمله پروژه فرودگاه قدیم توسط سازمان منطقه آزاد قشم فسخ و متوقف شده است.

همچنین اداره کل حقوقی و قراردادهای سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به مراحل رسیدگی به پرونده اینگونه پروژه‌ها از طریق مراجع قضایی، از شهروندان جزیره قشم درخواست کرده به منظور جلوگیری از هرگونه ضرر و زیان، قبل از هرگونه معامله با گردانندگان اینگونه پروژه‌ها، نسبت به دریافت استعلام از اداره کل حقوقی و قراردادهای سازمان منطقه آزاد قشم اقدام کنند.

بر این اساس شهروندان قشمی می‌توانند برای دریافت استعلام در زمینه پروژه‌هایی که به دلیل عدم انجام تعهدات خود با مشکل مواجه شده‌اند به اداره کل حقوقی و قراردادهای سازمان منطقه آزاد قشم واقع در اسکله بهمن جنب نمایشگاه بین‌المللی قشم مراجعه کنند.

به گزارش فارس، واگذاری اراضی فرودگاه قدیم قشم در بافت این شهر، طی سال‌های اخیر همواره مورد مناقشه و بحث بوده است.

مجری طرحی که گفته می‌شد مقرر شده است در اراضی فرودگاه قدیم قشم اقدام به شهرک‌سازی کند گویا در بخش‌های از تعهد خود طبق بندهای مربوطه عمل نکرده است.

طی یک ماه گذشته و با آغاز فعالیت تیم جدید مدیریتی سازمان منطقه آزاد قشم که از طرف دولت جدید منصوب شده‌اند، بسیاری از قراردادها به ویژه در حوزه زمین و مسکن و تسهیلات، دارای مشکل خوانده شده است.

طی روزهای گذشته سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کرده است که تیم‌هایی از تهران و بندرعباس در حال بررسی برخی از پرونده‌ها در این جزیره هستند.

همچنین مدیر عامل جدید سازمان منطقه آزاد قشم طی روزهای اخیر چندین بار از گستردگی به گفته او فساد مالی در این منطقه ابراز تعجب کرده و همواره یکی از اولویت‌های خود را ریشه‌کنی این گونه رانت‌ها است.

سازمان منطقه آزاد قشم از نظر گستردگی محدوده تحت مدیریت و تجارت، در نوع خود در کشور بزرگترین به شمار می‌رود.

انتهای پیام/88001/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول