اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهل سنت قشم:

بی‌توجهی به اولویت‌ها مشکل اساسی قشم است

امام جمعه اهل سنت قشم‌ با بیان اینکه مردم این شهرستان از نبود امکانات درمانی رنج می‌برند، گفت: بی‌توجهی به اولویت‌ها مشکل اساسی قشم است.

بی‌توجهی به اولویت‌ها مشکل اساسی قشم است

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، شیخ عبدالرحیم خطیبی سه‌شنبه شب در نشست شورای اداری شهرستان اظهار داشت: بی‌توجهی به اولویت‌ها مشکل اساسی این منطقه است به طوری‌ که هزینه فضای سبز این منطقه به مراتب بیشتر از هزینه‌های بهداشت و درمان است.

وی افزود: مردم از نبود امکانات بهداشت و درمان رنج می‌برند به طوری‌ که زنان برای انجام زایمان مجبورند در شرایط سخت از دریا گذر کنند و این در حالی است که در کنار این مشکلات شاهد هزینه‌های هنگفت برای فضای سبز در این منطقه هستیم که این نوع برنامه‌ریزی با هم هم‌خوانی ندارد.

خطیبی تشریح کرد: اگر از سرمایه‌های هنگفت در مسیر چرخه صنعت با اهداف اشتغال‌زایی استفاده می‌شد امروز کسی در قشم نباید با مشکلات بیکاری، معیشتی و نظایر آن مواجه می‌شد.

وی اظهار امیدواری کرد مردم قشم در دولت تدبیر و امید و حضور شخصیت‌هایی نظیر دکتر شمس اردکانی و دکتر مشیری در اداره منطقه آزاد قشم شاهد تحولات اساسی در این منطقه باشند.

امام جمعه اهل سنت قشم، وجود اختلال در اولویت‌ها و رعایت نکردن مراتب نیازهای اساسی را از مشکلات مهمی دانست که مردم گرفتار آن هستند و از مدیران درخواست کرد با برنامه‌ریزی دقیق و موقعیت شناسی از فرصت‌های پیش رو برای جبران خسارت‌ها استفاده کنند.

خطیبی تصریح کرد: پس از 25 سال فعالیت منطقه آزاد در قشم، امروز افق روشنی برای خدمت به مردم فراهم شده که نباید از آن غفلت کنیم و همان‌طور که دین و عقل سلیم بر اولویت بندی‌ها تاکید دارد ما نیز باید با اهمیت دادن به نیازهای مردم به ولی نعمتان خود خدمت کنیم.

وی افزود: اولویت منافع جمع بر فرد، کیفیت بر کمیت، ضرر کمتر در مقابل خسارات بیشتر، منافع ماندگار در برابر منافع زودگذر، امور زیربنایی در مقابل روبنایی و ضروریات زندگی مردم در مقابل امورات غیر ضروری از نکات قابل توجه در مسیر خدمت است.

خطیبی همچنین گرایش به مصرف‌گرایی را خطری برای تولید دانست و تاکید کرد: با مصرف بی‌رویه در حقیقت بازار کشورهای خارجی و چینی را داغ می‌کنیم و از تولید داخلی دور می‌شویم.

امام جمعه اهل سنت قشم همچنین با گرامیداشت عید سعید قربان اظهار داشت: قربان عید تسلیم و اطاعت محض پیامبر خدا در برابر ذات احدیت است و این روز در حقیقت تداعی ایثار برای رضای خداست.

جلسه شورای اداری شهرستان قشم با حضور امام جمعه شهرستان قشم، امام جمعه اهل سنت قشم، امام جمعه هرمز، دکتر شمس اردکانی و مهندس توسلی دو عضو هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم، شهریار مشیری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد و مسعود سالاری فرماندار شهرستان قشم و مسئولان ادارات و نهادها در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/88001/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول