اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم عنوان کرد

واردات 10 میلیون تن فولاد در آخرین سال فعالیت دولت دهم

عضو هیئت مدیره منطقه آزاد قشم با بیان اینکه طی آخرین سال فعالیت دولت دهم، 10 میلیون تن فولاد وارد شده است، گفت: پیش‌بینی شده که منطقه آزاد قشم با تولید سالانه 5 میلیون تن فولاد، سهمی برابر با یک هشتم کل تولید فولاد کشور را در اختیار بگیرد.

واردات 10 میلیون تن فولاد در آخرین سال فعالیت دولت دهم

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، دکتر علی شمس اردکانی سه‌شنبه شب در نشست شورای اداری شهرستان قشم اظهار داشت: قشم در برنامه‌ریزی‌های صنعتی کشور از جایگاه ویژه برخوردار است که طی برنامه‌های آینده باید یک هشتم فولاد کشور در این منطقه تولید شود.

وی افزود: تولید 42 میلیون تن فولاد در کل کشور برای هر سال پیش‌بینی شده که منطقه آزاد قشم با تولید سالانه 5 میلیون تن فولاد در حقیقت سهمی برابر با یک هشتم کل تولید فولاد کشور را در اختیار خواهد گرفت.

عضو غیر موظف سازمان منطقه آزاد قشم با اظهار تاسف از واردات 10 میلیون تن فولاد در آخرین سال فعالیت دولت دهم، بر تلاش مضاعف مسئولان برای حذف واردات فولاد و مدیریت صحیح و عقلانی با هدف تبدیل کردن کشور به صادرکننده فولاد سخن گفت.

شمس اردکانی بیان داشت: برای پاسخگویی به مطالبات رهبری باید براساس قانون و از طریق روش‌های علمی و عقلی با جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و توسعه صنعت و ایجاد اشتغال پایدار مدل ایران 1404 را در منطقه آزاد قشم ایجاد کنیم.

وی اظهار داشت: اگر می‌خواهیم براساس سند چشم‌انداز کشور، رتبه نخست اقتصاد منطقه را از آن خود کنیم به پیش نیازهایی احتیاج داریم که در کنار نگاه به معنویات، اسباب پیشرفت در این منطقه فراهم شود تا با افتخار به رهبری نظام اعلام کنیم قشم سهم خود را در سند ترسیم شده توسعه همه جانبه کشور به نحو شایسته ادا کرده است.

شمس اردکانی در ادامه بیان داشت: اولویت‌بندی برای پیشرفت کارها در قشم بسیار حائز اهمیت است که متاسفانه در دوره‌های گذشته به آن توجه نشده به طوری که اگر امروز منطقه آزاد در قشم تاسیس می‌شد، به مراتب با خسارات کمتری نسبت به 25 سال فعالیت این منطقه مواجه بودیم.

وی در عین حال از موفقیت تحصیلی دختران قشم سخن به میان آورد و گفت: 25 سال پیش در آغازین روزهای فعالیت منطقه آزاد قشم تنها یک دختر در قشم و 500 هزار دختر در کل کشور دیپلم داشتند، اما الان در این منطقه 800 دختر بومی در دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند که برای توسعه آینده قشم بسیار مهم است.

عضو هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: بازگشت به برنامه؛ برای اداره منطقه آزاد قشم یک اولویت است و با مدیران شایسته و دلسوز باید از طریق مرکز مالی بین‌المللی در قشم در مسابقه با همتایان خارجی خود از طریق جذب سرمایه گذار و توسعه صنعت رقابت کنیم.

وی با اشاره به پتانسیل بالای نفت و گاز در قشم این فرصت را برای صنایع انرژی در این منطقه مهم توصیف و تصریح کرد: طی یک ماه گذشته بیش از ظرفیت تعریف شده برای توسعه قشم داوطلب فعالیت‌های صنعتی داشته‌ایم و این نشان از موقعیت ویژه قشم در برنامه‌های سرمایه گذاری و توسعه صنعت و ایجاد اشتغال دارد.

شمس اردکانی، بر شمردن تفاوت‌های دنیای امروز با گذشته، از مجهز شدن فناوری و علم روز با هدف جبران عقب ماندگی‌ها تاکید و اظهار امیدواری کرد: همه مسئولان در منطقه آزاد قشم باید با مطالعه و تجهیز خود به علوم پیشرفته با چگونگی جذب سرمایه‌گذاران به ویژه فعالان اقتصادی خارجی آشنا شوند.

وی گفت: مهندسی در برنامه‌ها ما را در حرکت رو به جلو یاری خواهد کرد و به امید خدا با استفاده از افراد توانمند و مدیران لایق در صدد رفع مشکلات و جبران عقب ماندگی‌ها در قشم هستیم.

عضو هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم در پایان بار دیگر بر اهمیت جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، ایجاد اشتغال پایدار و توسعه صنعت در این منطقه و الگوگیری کشور از منطقه آزاد قشم در توسعه همه جانبه ایران 1404 تاکید کرد.

شورای اداری شهرستان قشم با حضور امام جمعه شهرستان قشم، امام جمعه اهل سنت قشم، امام جمعه هرمز، دکتر شمس اردکانی و مهندس توسلی دو عضو هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم، شهریار مشیری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد و مسعود سالاری فرماندار شهرستان قشم و مسئولان ادارات و نهادها در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/88001/ط40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول