اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل بهزیستی قزوین خبر داد

برپایی 120 پایگاه سنجش بینایی در قزوین

معاون امور فرهنگی و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین گفت: از امروز 120 پایگاه سنجش بینایی با هدف اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم به مدت دو ماه در این استان برپا شده است.

برپایی 120 پایگاه سنجش بینایی در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فریده یوسفی‌پور پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: 120 پایگاه سنجش بینایی با هدف اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم به مدت دو ماه از امروز تا اواخر آذرماه در این استان برپا شده است.

وی افزود: 150 مربی کودکان سه تا 6 سال را با هدف تشخیص و پیشگیری از تنبلی چشم در پایگاه‌های یاد شده غربالگری می‌کنند.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه تیم‌های سیار بیناسنجی در کنار این پایگاه‌ها در اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم فعالیت می‌کنند، ابراز داشت: این تیم‌ها به صورت سه نفری در هر شهرستان به روستاها اعزام می‌شوند تا کودکان این مناطق را سنجش بینایی کنند.

یوسفی‌پور یادآور شد: فعالیت تیم‌های سیار سنجش بینایی بهزیستی از اواسط شهریور ماه در این استان شروع شده تا بتواند کودکان روستایی را زیر پوشش اجرای طرح یاد شده قرار دهد.

این مسئول با اشاره به اینکه سال گذشته استقبال کودکان از اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم مطلوب است، اذعان داشت: پوشش این طرح در روستاها نسبت به شهرها بیشتر بوده است.

یک درصد شیوع تنبلی چشم در قزوین

معاون امور فرهنگی و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه شیوع تنبلی چشم در استان قزوین حدود یک درصد است، بیان کرد: سال گذشته 57 هزار کودک مشمول طرح پیشگیری از تنبلی چشم بودند که بیش از 44 هزار 279 نفر در پایگاه‌های سنجش بینایی معاینه شدند.

یوسفی‌پور با اشاره به اینکه بیش از 40 هزار کودک مشکلی در تنبلی چشم نداشتند، ادامه داد: 3 هزار و 131 کودک مشکوک به تنبلی چشم شناخته شدند که 318 نفر آنان در مرحله اتومیتریست به تنبلی چشم و مابقی به بیماری‌های دیگر چشمی مبتلا بودند.

این مسئول با بیان اینکه سال گذشته کودکان شهری بیش از 31 هزار نفر و در روستا بیش از 13 هزار نفر معاینه شدند، اذعان داشت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم در شهرها 77 درصد و در روستاها 84 درصد پوشش داده شده است.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین با اشاره به اینکه کودکان روستایی بیشتر در طرح پیشگیری از تنبلی چشم شرکت می‌کنند، عنوان کرد: مراجعه کودکان شهری به مراکز دیگر برای سنجش بینایی از دلایل تحقق این مهم است.

77 میلیون تومان هزینه اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در قزوین

یوسفی‌پور با بیان اینکه سال گذشته برآورد هزینه سرانه هر کودک بیش از 17 هزار تومان بوده است، ابراز داشت: هزینه اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم 77 میلیون تومان در این استان بوده است.

این مسئول با اشاره به اینکه این طرح بیشتر در اداره‌های بهزیستی شهرستان‌های تابعه استان قزوین، آموزش و پرورش و مهدهای کودک‌ انجام می‌شود، اذعان داشت: والدین می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به اداره‌های بهزیستی در شهرستان‌ها مراجعه کنند.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه طرح پیشگیری از تنبلی چشم از قدیمی‌ترین طرح‌های سازمان بهزیستی است، ابراز داشت: این طرح در ابتدا در چند استان و بیش از 10 سال است که به صورت کشوری در تمام محدوده ‌جغرافیایی استان‌ها اجرا می‌شود.

انتهای پیام/77009/ح40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول