اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد:

ضرورت تعامل بیشتر بهزیستی و خیرین برای حمایت از کودکان بی‌سرپرست

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: برای نگهداری و حمایت از کودکان و شیرخوارگان بی‌سرپرست باید تعامل و همکاری بیشتری میان بهزیستی و افراد خیر در استان‌ها ایجاد شود.

ضرورت تعامل بیشتر بهزیستی و خیرین برای حمایت از کودکان بی‌سرپرست

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، همایون هاشمی بعدازظهر امروز در مراسم افتتاح شیرخوارگاه امام علی (ع) در استان البرز طی سخنانی اظهار داشت: با توجه به اهمیت نظارت بر نگهداری و تربیت کودکان به ویژه کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، یکی از اولویت‌های اصلی بهزیستی ایجاد مراکز نگهداری کودکان و شیرخوارگاه‌های مناسب است.

وی تصریح کرد: در این راه نیازمند حمایت بیشتر مردم و به ویژه افراد خیر و انسان‌دوست هستیم و بخش مهمی از طرح‌های بهزیستی در این حوزه با حمایت خیرین انجام می‌شود.

* بهزیستی سرپرستی بیش از 23 هزار کودک را بر عهده دارد

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: هم اکنون بیش از 23 هزار کودک تحت پوشش و سرپرستی بهزیستی در سراسر کشور قرار دارند که تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات و امکانات به مراکز نگهداری از این کودکان به کار بسته‌ایم.

هاشمی ادامه داد: همچنین در مجموع 38 شیرخوارگاه تحت پوشش بهزیستی در استان‌های مختلف کشور فعال هستند و می‌توان گفت که در هر استان حداقل یک شیرخوارگاه دایر است.

وی با اشاره به افتتاح شیرخوارگاه امام علی (ع) در استان البرز گفت: این مرکز یکی از بزرگ‌ترین شیرخوارگاه‌های کشور است و در نظر داریم تا امکانات این مجموعه را ارتقا بخشیده و تسهیلات بیشتری از سوی بهزیستی به شیرخوارگاه امام علی (ع) ارائه خواهد شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: استان البرز به این مرکز نیاز داشت و از این پس کودکان بی‌سرپرست به ویژه شیرخوارگان در این مرکز نگهداری خواهند شد.

هاشمی تاکید کرد: برای رسیدن به نقطه مطلوب، بهزیستی تمام تلاش خود را به کار بسته است و امیدواریم خیرین و افراد نوع‌دوست استان البرز در این راه تلاش و حمایت‌های بیشتری داشته باشند.

لازم به توضیح است، شیرخوارگاه امام علی (ع) استان البرز با همکاری بهزیستی و افراد خیر احداث شده است.

برای ساخت این مجموعه که گنجایش اولیه آن نگهداری از 120 کودک و شیرخوار است، بیش از 30 میلیارد ریال هزینه شده است.

مرتضی مکاریان مدیر کل بهزیستی استان البرز در این زمینه اعلام کرد که به زودی با مسادعت افراد خیر، 10 میلیارد ریال دیگر برای تجیهز و توسعه امکانات این شیرخوارگاه هزینه خواهد شد.

انتهای پیام/2302/ک30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول