اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار:

186 نفر از دانش‌آموزان شهرستان بهار در کنکور 92 قبول شده‌اند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار گفت: 186 نفر از دانش‌آموزان این شهرستان در کنکور 92 قبول شده‌اند.

186 نفر از دانش‌آموزان شهرستان بهار در کنکور 92 قبول شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، علی زارعی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان با اشاره به اینکه یکی از کارهای اثرگذار در هفته پیوند اولیا و مربیان برگزاری جلسات مشاوره رفتاری برای اولیا است، اظهار کرد: در سال‌های اخیر استقبال اولیا از شرکت در جلسات تربیتی ارتقا یافته است.

وی گفت: تعامل و همکاری اولیای دانش‌آموزان با مجموعه آموزشی که فرزند آنها در آنجا مشغول به تحصیل است در تربیت مطلوب نسل آینده بسیار اثرگذار است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار با اشاره به اینکه 186 نفر از دانش‌آموزان این شهرستان در کنکور 92 قبول شده‌اند، اضافه کرد: بر‌اساس آمار اعلام شده از سوی مدارس 92 نفر به دانشگاه دولتی، 76 نفر به پیام نور، 14 نفر به دانشگاه آزاد و چهار نفر به دانشگاه غیر‌انتفاعی راه یافتند.

وی با بیان اینکه در سال جاری 11 هزار و 362 دانش‌آموز در 162 مدرسه و 543 کلاس در تمام مقاطع تحصیلی مشغول به تحصیل شده‌اند، ادامه داد: در دوره ابتدایی 6 هزار و 677 دانش‌آموز در 73 مدرسه و 308 کلاس درس، هزار و 824 دانش‌آموز در 62 مدرسه و 90 کلاس در مقطع اول متوسطه، یک‌هزار و 830 دانش‌آموز در 21 مدرسه و 89 کلاس درس در مقطع دوم متوسطه و یک‌هزار و 105 دانش‌آموز در 13 مدرسه و 56 کلاس درس در رشته فنی و حرفه‌ای و کار و دانش وارد عرصه تحصیل شده‌اند.

زارعی در خصوص برنامه‌های مجموعه آموزش و پرورش شهرستان بهار در سال جدید تحصیلی اظهار کرد: مجموعه آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جدید برنامه‌های متعددی را به منظور ارتقای سطح فکری و معنوی دانش‌آموزان در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: برنامه‌هایی نظیر برگزاری نماز جماعت در مدارس با حضور ائمه جماعت، جلسات بهداشتی برای دانش‌آموزان و اولیا، تجلیل از بازنشستگان فرهنگی در روز خانواده، برپایی جشنواره خیرین مدرسه‌ساز با هدف تجلیل از پیشکسوتان این عرصه و ... اجرا خواهد شد. 

این مسئول از فعالیت دو مرکز اختلالات یادگیری با حضور مشاوران متخصص و مجرب در شهرستان بهار خبر داد و گفت: یک مرکز در شهر بهار و دیگری نیز در شهر صالح‌آباد آماده خدمات‌رسانی به مراجعین است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار گفت: دانش‌آموزانی که دچار اختلالاتی در یادگیری هستند به این مراکز ارجاع داده می‌شوند تا تحت درمان قرار بگیرند.

وی اظهار کرد: مرکز اختلالات یادگیری هوشمند شهر بهار از سال 84 فعالیت خود را آغاز کرده است و در سال تحصیلی جدید 96 نفر به این مرکز مراجعه کرده‌اند که از این بین 49 نفر دختر و 47 نفر پسر بوده‌اند. 

زارعی با اشاره به اینکه افراد پذیرش شده باید بهره هوشی 85 درصد را دارا باشند، ادامه داد: در بین مراجعین، دانش‌آموزانی هم حضور دارند که بهره هوشی آنان پایین‌تر از 85 درصد است و مرکز نمی‌تواند این افراد را پذیرش کند زیرا دارای شرایط خاص هستند.

امام جمعه شهرستان بهار نیز افزود: آموزش و پرورش نهاد مقدسی است که تعلیم و تربیت جوانان و نوجوانان را بر عهده دارد و آحاد جامعه باید از این سازمان حمایت کنند تا بدون دغدغه بتوانند ماموریت‌های محوله را انجام دهند.

حجت‌الاسلام حبیب‌الله حاتم‌نیا اضافه کرد: ارتباط و پیوند بین خانه، مدرسه و مسجد در شکل‌گیری شخصیت فرهنگی و اجتماعی، تربیت کودکان، بروز خلاقیت و آموزش بسیار موثر است.

وی با اشاره به هفته پیوند اولیا و مربیان تصریح کرد: پیوند خانواده‌های دانش‌آموزان با مربیان و مدرسه یک نیاز اساسی در جامعه است و لازم است این فرهنگ در هر جامعه‌ای به بهترین شکل ممکن نهادینه و فرهنگ‌سازی شود.

انتهای پیام/89002/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول