اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز:

یکی از مهمترین عوامل تربیتی در مدارس توجه به بهداشت روانی دانش‌آموزان است

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: یکی از مهمترین عوامل تربیتی در مدارس توجه به بهداشت روانی دانش‌آموزان است.

یکی از مهمترین عوامل تربیتی در مدارس توجه به بهداشت روانی دانش‌آموزان است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، خسرو ساکی عصر امروز در همایش کارشناسان بهداشت روان اظهار داشت: یکی از مهمترین اقداماتی که باید در مدارس مورد توجه مدیران و مربیان پرورشی قرار گیرد توجه به فضای مدارس است.

وی پیشگیری از بیماری روانی و سالم‌سازی محیط در فضای خانه و مدرسه را از اولویت‌ها عنوان کرد و افزود: از آن جایی که در مدارس آینده‌سازان کشور تربیت و پرورش می‌یابند، لذا باید مناسب‌سازی‌های لازم برای متعادل ساختن محیط مدرسه انجام شود.

این مسئول با بیان اینکه شکوفاشدن استعدادهای دانش‌آموزان و تأمین نیازهای آنان از مهمترین مسائلی است که باید بیش از گذشته به آن توجه شود، افزود: مدرسه کانون انسان‌سازی است، لذا باید برنامه‌ها و تمهیدات اساسی برای پرورش و تربیت درست دانش‌آموزان در مدارس انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه یکی از مهمترین شاخص‌ها و اقداماتی که باید در مدارس نیز به آن توجه شود، شاخص‌های کمی و کیفی فضای آموزشی و نیروی انسانی است، ادامه داد: تأمین نیروهای انسانی ماهر و متخصص باید در اولویت قرار گیرد.

در ادامه این مراسم مدیر کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش نیز طی سخنانی از برگزاری جشنواره بهداشت روان برای مشاوران استان‌ها و مسئولانی که در راستای تامین امنیت روح و روان دانش‌آموزان با آنها در ارتباط هستند، خبر داد و گفت: در این همایش‌ها اخرین یافته‌ها و تحقیقات در این‌باره به نمایش گذاشته خواهد شد.

حسن فرازنده خالدی ادامه داد: برای تحقق اهداف مورد نظر و ایجاد فضاهای با آرامش برای دانش‌آموزان باید تحقیقات و پژوهش‌های مناسبی صورت گیرد تا بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

وی یکی از مهمترین اقداماتی که در این راستا باید انجام داد را کاهش استرس دانش‌آموزان در زمان امتحان عنوان کرد و گفت: کاهش استرس دانش‌آموزان در زمان امتحان نیز یکی از مهمترین عوامل بهداشت روانی دانش‌آموزان است.

انتهای پیام/2302/ک30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول