اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

شهربابک در بن‌بست درمان

تمام آلایندگی کارخانه‌های مس از آن مردم شهربابک است، بیمارستان شهربابک نیز تعطیل است و در واقع این شهرستان در یک بن‌بست درمانی قرار گرفته است.

شهربابک در بن‌بست درمان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهربابک، شهرستان شهربابک دارای معادن غنی مس و فیروزه زیادی است، اما مردم همچنان در فقر درمانی به سر می‌برند.

تمام آلایندگی کارخانه‌های مس از آن مردم شهربابک است، اما درآمد این کارخانه‌ها کجا هزینه می‌شود، نفعی برای مردم شهربابک ندارد.

شهربابک در بن‌بست درمانی قرار گرفته است

رئیس شبکه بهداشت شهربابک در این زمینه گفت: مشکل اصلی بیمارستان شهربابک کمبود منابع مالی است.

علی پوراحمدی همچنین با اشاره به کمبود پزشک متخصص در شهرستان گفت: هر پزشک متخصصی که در شهرستان حاضر شود، حداقل یک حقوق ثابت می‌خواهد که آن را هم نداریم، بدهیم.

رئیس شبکه بهداشت شهربابک بیان داشت: وقتی یک پزشک متخصص بومی 250 میلیون تومان از بیمارستان طلب دارد و یا وقتی که پزشک متخصص دیگری پس از دو سال فعالیت در شهرستان تقاضای 10 میلیون تومان پول می‌کند، اما بیمارستان پولی ندارد که به آنها بدهد، معلوم است که دیگر متخصصی در شهربابک حاضر نمی‌شود.

وی گفت: وقتی بیمارستانی یک پزشک جراح نداشته باشد، آن بیمارستان دیگر عملا تعطیل است و بیمارستان شهربابک نیز تعطیل است و در واقع این شهرستان در یک بن‌بست درمانی قرار گرفته است.

پوراحمدی با اعتراض به پاسخگو نبودن برخی از مسئولان به ویژه مسئولان شرکت مس گفت: مسئولان شرکت مس باید پاسخگو باشند.

وی افزود: شرکت مس می‌تواند کمک بزرگی در تأمین پزشک متخصص در شهرستان بکند، اما این موضوع آن قدر برایشان بی‌اهمیت بوده که حاضر نیستند در جلسه شرکت کنند در این صورت دیگر چه توقعی می‌توان از مس داشت.

ساختمان بیمارستان بسیار قدیمی و مخروبه است

فرماندار و رئیس شورای بهداشت شهربابک نیز با بیان برخی از مشکلات بیمارستان گفت: یکی از مشکلات اصلی بیمارستان شهربابک مخروبه و قدیمی بودن آن است.

سیف‌الله امینی‌زاده افزود: عزیمت مردم به شهرستان‌های اطراف برای درمان یکی از آفت‌ها و مشکلات حوزه درمانی شهربابک است.

وی خاطر نشان کرد: در جلسه معارفه مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس تنها درخواستی که از مرادعلیزاده داشتم بهبود وضعیت درمانی شهرستان بوده که وی نیز در راستای کمک به این امر قول مساعد داده است.

فرماندار شهربابک افزود: شناسایی پزشکان شهربابکی مقیم ایران و جهان و برگزاری سمینار و همایش با آنها شاید بتوان آنها را برای حضور در شهرستان متقاعد کرد.

جایگاه مس در شهرستان به درستی معنی نشده است

رئیس شورای اسلامی شهربابک گفت: شاید با بیان مشکلات شهرستان به پزشکان بتواند برای حضور آنها در شهرستان چاره‌ساز باشد.

محمد محمودی افزود: شرکت مس جایگاه خود را به درستی در شهرستان نشناخته است و از شهرستان خدمات ارزنده‌ای می‌گیرد، اما به درستی به شهرستان خدمات ارائه نمی‌دهد.

گزارش از وحید فتوحیان

انتهای پیام/80023/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول