اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بوشهر صورت گرفت

درمان بیمار مبتلا به کلافه عروق مغز به روش اینترونشن

یک بیمار 25 ساله که به کلافه عروق مغز مبتلا بود به روش اینترونشن(غیر تهاجمی) در بیمارستان قلب بوشهر درمان شد.

درمان بیمار مبتلا به کلافه عروق مغز به روش اینترونشن

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، فلوشیپ اینترونشنال بیمارستان قلب بوشهر گفت: بیمار که مردی 25 ساله بود با عارضه سکته مغزی و فلج اندامی به بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر مراجعه کرد که پس از معاینات توسط جراح مغز و اعصاب و انجام آزمایشات لازم کلافه عروق مغز (پیچیدگی رگ‌های مغز) و خونریزی شدید تشخیص داده شد.

دکتر امیرحسین زهره‌ای اضافه‌کرد: این توده عروقی در محلی قرار گرفته بود که جراحی به روش معمول خطرات بسیار زیادی به همراه داشت به‌طوری‌که درمان به این روش را غیر ممکن می‌ساخت.

وی افزود: پس از بررسی بیمار و انجام مشاوره‌های تخصصی توسط دکتر دادگر و بنده، روش اینترونشن برای درمان این بیمار در هوشیاری کامل انتخاب شد که با موفقیت همراه بود.

این متخصص در تشریح روش درمانی اینترونشن، گفت: در این روش، بیمار در هوشیاری کامل است و از طریق شریان ران وارد عروق می‌شویم که در این عمل نیز به همین روش وارد عروق مغز شده و با استفاده از نوعی چسب مایع مخصوص، کلافه عروقی مورد نظر را مسدود کردیم که موجب جلوگیری از خونریزی مجدد خواهد شد.

دکتر زهره‌ای افزود: درمان کلافه عروق مغز به این روش تنها در چند مرکز درمانی در کشور انجام می‌شود که با امکانات موجود در بیمارستان قلب و حضور متخصصان، انجام این قبیل جراحی ها در صورت تشخیص و ارجاع به بیمارستان قلب توسط همکاران امکان‌پذیر است.

وی در پایان تصریح‌کرد: بیمار روند عادی زندگی خود را طی می‌کند و دیگر نیازی به عمل جراحی ندارد و به زودی از بیمارستان مرخص می‌شود.

عمل‌های اینترونشن به عمل هایی گفته می‌شود که در آن جراحی عمومی با بیهوشی صورت نمی‌گیرد و بیمار در تمام مدت عمل بیمار هوشیار و مراحل کار را مشاهده می‌کند که در فرهنگ عامیانه به آنژیوپلاستی معروف است و توسط فلوشیپ اینترونشنال انجام می‌شود.

انتهای پیام/66006/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول