اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت

برگزاری کارگاه بازآموزی مسئولان فنی مراکز درمان سوءمصرف مواد مخدر

نخستین کارگاه بازآموزی پزشکان و مسئولان فنی مراکز درمان سوءمصرف مواد مخدر در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

برگزاری کارگاه بازآموزی مسئولان فنی مراکز درمان سوءمصرف مواد مخدر

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، نخستین کارگاه باز‌آموزی پزشکان و مسئولان فنی مراکز درمان سوءمصرف مواد در استان کهگیلویه و بویراحمد شامگاه یکشنبه به همت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و حوزه اعتیاد و سلامت روان در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی این دانشگاه برگزار شد.

در این کارگاه ضمن مروری اجمالی بر مباحث مرتبط با درمان و پروتکل‌های مربوطه، به بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل و مشکلات مراکز درمان سوء مصرف مواد این استان پرداخته شد.

اورنگ ایلامی در این کارگاه، گرایش به مواد مخدر را خانمان سوز خواند و گفت: مراکز درمان سوء مصرف مواد نقش غیر قابل انکاری در پاک‌سازی جامعه از اعتیاد دارند.

* درمان معتادان با داروهای آگونیست

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه 44 مرکز سرپایی درمان با داروهای آگونیست در حوزه درمان معتادان وجود دارد، تصریح کرد: آشنایی پزشکان و مسئولان فنی با مسائل پیرامونی مواد مخدر می‌تواند کارایی این مراکز درمانی را دوچندان کند.

وی، هدف از برگزاری این کارگاه را ارتقاء و بروزرسانی سطح علمی، بازآموزی پزشکان مراکز درمان سوء مصرف مواد بوده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش، سلامت جامعه را رسالتی بزرگ برای همه افراد یک جامعه دانست و خاطرنشان کرد: انسان سالم، محور جامعه سالم است و بدون انسان سالم، نمی‌توان به داشتن یک جامعه پویا و سالم امیدی داشت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: پزشکان و مسئولان فنی به ویژه افرادی که تازه در این مراکز درمانی مرتبط با ترک اعتیاد فعالیت دارند، باید چنین دوره‌هایی را بگذرانند تا با تسلط کامل بتوانند نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

انتهای پیام/82005/ن20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول