اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

اما و اگرهای مراکز بهداشتی درمانی بهنمیر

مرکز بهداشتی درمانی یا مرکز درمان بستر بهنمیر با هزاران اما و اگر روبه‌روست و مردم و مسئولان این منطقه خواستار مشخص شدن تکلیف آن هستند.

اما و اگرهای مراکز بهداشتی درمانی بهنمیر

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، ابتدای ورودی بهنمیر به بابلسر درمانگاهی دایر است که تابلویی بر سر درب آن نصب و نوشته شده است. «دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان مازندران، شبکه بهداشت و درمان شهرستان بابلسر و مرکز درمان بستر 10 تختخوابی بهنمیر»، حال آنکه نصب این تابلو به گونه‌ای عجیب بوده که نه تنها مردم بلکه سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی مازندران را غافلگیر کرده است.

یکی از شهروندان بهنمیر در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابلسر اظهار داشت: این محور یکی از محورهای پرتردد و حادثه‌خیز بهنمیر است و هر روز شاهد تصادفات زیادی در این منطقه هستیم.

عادل کمالی با اشاره به اینکه مردم بهنمیر انتظار دارند دولت توجه بیشتری به این منطقه و مناطق محروم داشته باشد، بیان داشت: در حال حاضر بسیاری از بیماران بهنمیر به دلیل نبود مرکز مجهز درمانی و تاخیر در دریافت اقدامات درمانی با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند.

کمالی با بیان اینکه مسئولان تنها به میز و صندلی خود دل خوش نکرده و رضای خدا را در نظر بگیرند، خواستار حمایت جدی استاندار مازندران و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران نسبت به این مرکز شد.

شهردار بهنمیر نیز در این باره به خبرنگار فارس گفت: دو سال قبل دستجردی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی وقت به همراه استاندار وقت، نماینده مردم بابلسر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، مسئولان شهری و بخشی برای افتتاح و تبدیل این مرکز به مرکز درمان بستر 10 تختخوابی به بهنمیر سفر کرد.

حسین جان جهانی افزود: وزیر وقت معتقد بود بر اساس درخواست‌های مکرر مردم بخش که در مجاورت راه‌های مواصلاتی بابل- کیاکلا بوده و وجود دو دانشگاه غیرانتفاعی علامه امینی و همچنین دانشگاه پیام نور، سواحل زیبای میرود و پتانسیل منطقه، مجهز کردن این مرکز به مرکز درمان بستر نیاز منطقه است.

وی با بیان اینکه قبل از این نیز در سفر اول ریاست جمهوری وقت مقرر شد این مکان تبدیل به بیمارستان چند تختخوابی شود، بیان داشت: با ورود دستجردی به بهنمیر تابلوی مرکز درمان بستر 10 تختخوابی بهنمیر نصب و افتتاح شد.

این مسئول ادامه داد: بعد از تبدیل این مکان به مرکز درمان بستر برای پذیرش و بستری بیمار به مدت 48 ساعت و انجام کارهای اولیه امکاناتی از قبیل میز و صندلی در اختیار این مرکز قرار گرفت اما بعد از مدتی گویا نمایش به پایان رسیده باشد صندلی‌ها را بردند، دستگاه رادیولوژی خراب و اموال بیت‌المال را رها کردند.

جهانی تصریح کرد: مقرر شد پزشک متخصص حداقل هفته‌ای یک بار در مرکز حضور داشته باشد اما این وعده هم محقق نشد.

رئیس شورای شهربهنمیر نیز به خبرنگار فارس گفت: این مرکز ابتدا با همیاری مردم در 50 سال قبل به نام درمانگاه تاسیس شده است.

قدرت کریمیان افزود: با وجود اینکه قبل از انقلاب ما شاهد امکانات و تجهیزات خوبی در این درمانگاه بودیم و انتظار می‌رفت بعد از انقلاب به آن توجه بیشتری شود اما متاسفانه این اتفاق محقق نشد.

وی با بیان اینکه در سنوات گذشته تلاش کردیم درمانگاه را تبدیل به مرکز درمان بستر کنیم تا امکانات بیشتری در این مرکز ارائه شود، گفت: با وجودی که این مرکز به نام درمان بستر تغییر یافت اما خدمات آن فقط در حد یک درمانگاه معمولی و ضعیف است.

کریمیان تصریح کرد: در این مرکز به دلیل کمبود پرسنل یکی از کارشناسان آزمایشگاه بیماران را ویزیت می‌کند.

وی با بیان اینکه منطقه بهنمیر منطقه‌ای توریست‌پذیر است، اضافه کرد: به دلیل محور ارتباطی که با شهرهای همجوار دارد سطح تصادفات در این منطقه بالاست اما متاسفانه امکانات این مرکز جوابگوی نگهداری حتی دو ساعته از بیماران نیست.

رئیس شورای شهر بهنمیر با اعلام اینکه در حال حاضر 200 زن باردار بهنمیری تحت مراقبت درمانی هستند، گفت: با این وجود متخصص زنان و زایمان در بهنمیر فعالیت نمی‌کند.

کریمیان با اشاره به اینکه درمانگاه تخصصی اطفال و داخلی این مرکز روزانه 40 تا 50 بیمار را پذیرش می‌کرد، عنوان کرد: درمانگاه بهنمیر راکد مانده و هیچ کس به این امر رسیدگی نمی‌کند.

وی با انتقاد از اینکه از لحاظ امکانات بهداشتی و درمانی از حداقل‌ها هم برخوردار نیستیم، بیان داشت: جمعیت این بخش نزدیک به 30 هزار نفر است اما امکانات این مرکز جوابگوی چند نفر هم نیست.

معاون فرماندار بابلسر در این باره اظهار داشت: مرکز درمان بستر 10 تختخوابی بهنمیر با قول مساعدی که وزیر و معاون وزیر وقت بهداشت و درمان داده بودند قرار بود فضا و امکانات مناسب برای تجهیز آن آماده شود که متاسفانه تاکنون تحقق نیافت.

رضا محسن‌پور با بیان اینکه تجهیز نشدن این مرکز سبب نارضایتی و انتقاد مردم منطقه بهنمیر شده است، اذعان داشت: مرکز درمان بستر 10 تختخوابی بهنمیر تنها مکانی است که می‌تواند مصدومین منطقه را پاسخگو باشد.

وی افزود: تجهیز مرکز درمان بستر 10 تختخوابی بهنمیر خواست مردم این منطقه است و امیدوارم رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران هر چه زودتر به این مشکل رسیدگی کند.

گفتنی است در بازدیدی که سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران از مرکز بهداشتی درمانی بهنمیر داشته بنا به گفته مدیر این مرکز حتی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در ابتدا نمی‌دانست به چه مکانی وارد شده است و ایراداتی در این مرکز مطرح شد که تماما مربوط به مرکز درمان بستر بوده است.

بنا به گفته مدیر مرکز بهداشتی درمانی در انتهای کار بود که سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران متوجه شد این مکان یک مرکز بهداشتی درمانی بوده و مرکز درمان بستر نیست.

مهرداد جعفری رئیس مرکز بهداشتی درمانی بهنمیر نیز اظهار داشت: اینجا در واقع یک مرکز بهداشتی درمانی تیپ یک است و مرکز درمان بستر نیست.

وی با بیان اینکه این مرکز به هیچ وجه امکانات مرکز درمان بستر را ندارد افزود: نمی‌دانم دلیل نصب این تابلو (مرکز درمان بستر) چه بوده است.

این مسئول در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به شرایط کنونی جامعه چگونه از دستگاه شوک این مرکز استفاده نشده و حتی هنگام ورود سرپرست دانشگاه پزشکی مازندران کسی استفاده درست از این دستگاه را نمی‌دانست و بلااستفاده در این مرکز رها شده است، گفت: اینجا یک بیمارستان نیست بلکه مرکز بهداشتی درمانی است در صورتی باید از دستگاه الکتروشوک استفاده کرد که این مکان مجهز به سی پی آر باشد و ما نیروی فنی برای استفاده از این دستگاه را نداریم.

جعفری افزود: اگر بیماری داشته باشیم که نیاز به دستگاه شوک داشته باشد حتی اگر به او شوک دهیم ادامه برگشتش به دلیل نبودن سی.پی.آر بسیار کم است.

وی در پاسخ به اینکه آیا دستگاه الکتروشوک برای این مکان غیر ضروری است، گفت: غیر ضروری نیست اما استفاده چندانی از آن نمی‌شود.

جعفری در پاسخ به اینکه علت نارضایتی سرپرست دانشگاه پزشکی مازندران از نحوه مدیریت این مرکز چه بوده است، اذعان داشت: به دلیل نصب تابلوی مرکز درمان بستر بر ورودی این مرکز بهداشتی درمانی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ابتدا تصورش این بود که واقعا به یک مرکز درمان بستر وارد شده است پس مطمئنا انتظاراتی باید داشته باشد، در انتهای کار بود که ایشان متوجه شدند اینجا یک مرکز بهداشت و درمان بوده و مرکز درمان بستر نیست.

وی در پاسخ به اینکه چرا تخت‌هایی که قرار بود برای پذیرش بیماران استفاده شود در اتاقی بسته شده و بدون استفاده مانده است، گفت: اینکه چرا از برخی وسایل و تجهیزات اینجا استفاده نمی‌شود باید مسئولین پاسخ دهند، من پاسخگوی مسائل، معایب و ضعف‌های اینجا نیستم.

در ادامه علی رحمانی مدیر شبکه بهداشت و درمان بابلسر در گفت‌وگوی تلفنی با خبرنگار فارس در پاسخ به اینکه تکلیف چیست آیا این مرکز درمان بستر است یا مرکز بهداشتی درمانی پاسخ داد: اینکه این مرکز بهداشتی درمانی است امر مسلمی است ولی چون نیت مرکز درمان بستر را داشتند این تابلو بر روی آن نصب شده است.

وی در پاسخ به اینکه آیا دانشگاه علوم پزشکی تابلوهایش را بر اساس نیات شخصی نصب می‌کند و هیچ رسیدگی به تابلویی که برای چند سال نصب شده است ندارد، گفت: در مراسم افتتاحیه، این تابلو فقط به خاطر وعده و وعیدهای دروغین برخی مسئولان نصب شده است و من دخالتی بر این موضوع نداشتم، این موضوع مربوط به مسئولین قبلی است و خودشان باید جوابگو باشند.

رحمانی در پاسخ به اینکه بر فرض اینکه این تابلو مربوط به مسئولین قبلی باشد و به خاطر وعده‌های دروغین آنها نصب شده باشد حال بعد از گذشت چند سال شما چه اقدامی در این باره انجام داده‌اید و چرا تا کنون این تابلو همچنان به این شکل مانده است، اذعان داشت: از روزی که در این شهرستان مشغول فعالیت شدم پیگیر این موضوع هستم و این موضوع را به دانشگاه علوم پزشکی اطلاع دادم و حتی با نامه‌های مکرر این موضوع را پیگیری کردم، اینکه چرا تاکنون آنها اقدامی در این زمینه انجام ندادند سوالی است که خودشان باید پاسخگو باشند.

وی اضافه کرد: متاسفانه نصب این تابلو برای ما نیز مشکلاتی بوجود آورده است چرا که همکارانم در این مرکز تمام تلاششان را می‌کنند تا خدمات خوبی ارائه دهند از طرف دیگر با مردمی روبرو می شویم که به دلیل نصب این تابلو انتظارات زیادی از همکاران ما دارند و در واقع این امر دو نگاه جدا را ایجاد کرده است که زیاد جالب نیست.

رئیس مرکز بهداشت و درمان بابلسر در پاسخ به اینکه با ورود سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی مازندران قرار است چه اقداماتی صورت گیرد، اذعان داشت: جان بابایی دستور داد هر چه زودتر این موضوع را پیگیری کنم و آن را به سرانجام برسانم.

در پایان ما هم به نمایندگی از مردم بهنمیر از مسئولان می‌خواهیم هر چه زودتر این مرکز بهداشتی درمانی به مرکز درمان بستر تبدیل شود.

-------------------------

گزارش از سامره عبدی

-------------------------

انتهای پیام/86010/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول