اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته سلامت بانوان ایرانی برگزار می‌شود

اجرای برنامه‌های ویژه سلامت بانوان در بهداشت و درمان نفت گچساران

مسئول واحد بهداشت خانواده بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران گفت: ده‌ها برنامه‌ متنوع به مناسبت هفته سبا «هفته سلامت بانوان ایرانی» در این مرکز در حال اجرا است.

اجرای برنامه‌های ویژه سلامت بانوان در بهداشت و درمان نفت گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران به نقل از سایت بهداشت و درمان صنعت نفت این شهرستان، جمیله حمیداوی صبح امروز اظهار کرد: واحد بهداشت خانواده در راستای بالابردن سطح آگاهی‌های بانوان زیر پوشش، کلاس‌ها و کنفرانس‌های علمی و آموزشی را در طول سال برنامه‌ریزی و اجرایی می‌کند.

وی با اشاره به هفته سبا «هفته سلامت بانوان ایرانی» ابراز داشت: این هفته از 24 مهر ماه آغاز شده است.

حمیداوی با تأکید بر ضرورت توجه هر چه بیشتر به نقش و جایگاه بانوان تصریح کرد: سلامت جسمی و روحی زنان همواره باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با اشاره به انجام برنامه‌های مختلف ویژه این هفته گفت: برگزاری کلاس آموزشی در زمینه لزوم انجام تست پاپ اسمیر، معاینه سینه و ماموگرافی از جمله برنامه‌هایی است که با دعوت از زنان در سنین باروری 15 تا 49 سال برگزار می‌شود.

مسئول واحد بهداشت خانواده بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران خاطرنشان کرد: این کلاس آموزشی در روز سه شنبه و از ساعت 9:30 دقیقه صبح در سالن کنفرانس بیمارستان نفت برگزار و کارشناسان واحد بهداشت خانواده، مطالب علمی و آموزشی پیرامون موضوعات این کلاس ارائه می‌دهند.

حمیداوی آموزش به زنان 15 تا 49 سال «زنان در سنین باروری» در زمینه تغذیه صحیح و استفاده از مکمل‌ها در صورت نیاز برای پیشگیری از پوکی استخوان در سنین میانسالی را از دیگر برنامه‌های واحد بهداشت خانواده عنوان کرد.

وی ادامه داد: در این هفته کلاس آموزشی برای زنان منوپوز نیز توسط واحد منوپوز برگزار و طی آن با دعوت از زنان یائسه، مطالبی پیرامون بهداشت زنان منوپوز ارائه می‌شود.

حمیداوی ارائه آموزش به دانش‌آموزان مدارس راهنمایی و متوسطه را از دیگر برنامه‌های برنامه‌ریزی شده در این هفته عنوان و بیان کرد: کارشناسان واحد بهداشت روان با حضور در مدارس راهنمایی و دبیرستان زیرپوشش نفت، مطالب آموزشی در زمینه بلوغ و بهداشت فردی برای دانش‌آموزان ارائه می دهند.

وی یادآور شد: این واحد انجام پاپ اسمیر، معاینه سینه و ماموگرافی را به طور روتین و فعال برای مراجعه‌کنندگان در طول سال انجام می‌دهد.

حمیداوی گفت: آموزش کلیه مراجعین به واحد بهداشت خانواده برای انجام معاینات مورد نیاز سلامت بانوان نیز از دیگر فعالیت‌هایی بوده که به طور مستمر در این واحد اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/82001/ط/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول