اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی اعلام کرد

نبود امکانات آزمایشگاهی مهم‌ترین علت پاسخگویی دیرهنگام به پرونده‌ها

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی گفت: نبود امکانات آزمایشگاهی مناسب منجر به این می‌شود که پاسخ مقتضی به مراجعان و صاحبان پرونده‌ها دیرتر داده شود.

نبود امکانات آزمایشگاهی مهم‌ترین علت پاسخگویی دیرهنگام به پرونده‌ها

علی افتخاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: نبود امکانات آزمایشگاهی مناسب منجر به این می‌شود که به متقاضیان پاسخ دیرهنگام داده شود، ولی در راستای رفع این کمبودها برنامه‌ریزی و اقدام شده است.

وی با اشاره به اینکه اغلب پرونده‌ها در نیم تا یک ساعت جواب داده می‌شود، افزود: در حوزه متوفیات زمان پاسخ‌گویی از سه ساعت تا چهار ماه است، علت این طولانی شدن نبود آزمایشگاه سم شناسی در آذربایجان غربی است، به طوری که نمونه‌های اجساد برای آزمایش به استان مجاور آذربایجان شرقی ارسال می‌شود.

افتخاری یکی از علل دیگر طولانی شدن زمان پاسخ‌دهی را نبود فضا و امکانات برای آزمایش «دی ان آ » عنوان کرد و افزود: برای انجام این قبیل آزمایشات نمونه‌ها را به سازمان پزشکی قانونی تهران ارسال می‌کنیم، که به دلیل حجم سنگین کار و جمعیت کثیر مراجعه‌کننده به تهران زمان پاسخ‌دهی طولانی می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه مدت زمان رسیدگی به پرونده در کمیسیون‌ها نیز هفت روز است، بیان داشت: تشکیل پرونده و دعوت از کارشناسان زمان‌بر است، به ویژه اینکه کارشناسان در بیرون از سازمان و در اداره‌های مختلف مستقر هستند، به همین دلیل مدت پاسخ‌گویی به پرونده‌های مطروحه در کمیسیون‌ها هفت روز طول می‌کشد.

افتخاری با اشاره به اینکه پروژه اداره کل پزشکی قانونی استان در دست احداث است، اظهار داشت: بعد از اینکه پروژه فوق مورد بهره‌برداری قرار گرفت مشکلات پرسنل و ارباب رجوع تا اندازه زیادی رفع شده و نتایج آزمایشات و بررسی‌ها در زمان مناسب اعلام می‌شود.

انتهای پیام/61002/صا20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول