اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خبر داد

امکان پاسخگویی به پرونده‌های ارجاعی بخش ژنتیک در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از راه‌اندازی دستگاه ژنتیک آنالایزر در آزمایشگاه پزشکی قانونی مازندران خبر داد و گفت: با نصب این دستگاه امکان پاسخگویی به پرونده‌های ارجاعی بخش ژنتیک در مازندران فراهم شد.

امکان پاسخگویی به پرونده‌های ارجاعی بخش ژنتیک در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران،  مهدی عباسی اظهار داشت: در راستای تکریم ارباب رجوع و کاهش اطاله دادرسی دستگاه ژنتیک آنالایزر ABI 3500 در آزمایشگاه پزشکی قانونی مازندران راه‌اندازی شد.

وی یکی از اهداف مهم سازمان پزشکی قانونی تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قضایی عنوان کرد و گفت: با راه‌اندازی این دستگاه، آزمایشگاه پزشکی قانونی استان قادر به پاسخگویی پرونده‌های ارجاعی بخش ژنتیک از مدت دو ماه به کمتر از دو هفته خواهد بود.

 عباسی خاطرنشان کرد:‌ با راه‌اندازی این دستگاه تبادل داده‌های ژنتیکی بین آزمایشگاه‌ها حتی در سطح بین‌المللی امکان‌پذیر شد.

وی در پایان گفت: با اتخاذ یک استاندارد واحد عملکردی در سطح جهان تشکیل بانک داده‌های اطلاعاتی ژنتیکی برای تشکیل پروفایل ژنتیکی از مجرمان برای شناسایی و حل موارد جنایی فراهم شده است.

انتهای پیام/2296/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول