اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کهگیلویه و بویراحمد کماکان در صدر سقط جنین کشور

3900 مورد ثبت پرونده نزاع در پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد از ثبت سه هزار و 900 پرونده نزاع در پزشکی قانونی این استان خبر داد.

3900 مورد ثبت پرونده نزاع در پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، کامروز امینی ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد به بیان برخی از آمارهای مربوط به این دستگاه در شش ماهه نخست سال‌جاری پرداخت.

این مسئول ابراز داشت: در شش ماهه امسال تعداد 12 هزار و 616 مورد مراجعات و معاینات سر پایی در استان به پزشکی قانونی داشتیم.

امینی خاطرنشان کرد: این تعداد شامل مراجعات نزاع، ناشی از تصادف و حوادث کار بوده‌اند.

وی گفت: در شش ماهه نخست امسال تعداد 269 مورد جسد داشته‌ایم که این اجساد مربوط به حوادث غیر طبیعی است و نسبت به سال گذشته 18.5 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد از این تعداد جسد، 213 مورد آن را مربوط به دو شهرستان بویراحمد و دنا دانست که در این دو شهرستان 33 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش حاصل شده است.

امینی؛ گریزی هم به حوادث رانندگی زد و گفت: در شش ماهه نخست امسال 103 مورد فوتی ناشی از حوادث رانندگی مراجعه داشته‌ایم که 24 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

این مسئول به مراجعه کنندگان مصدومین ناشی از حوادث رانندگی هم اشاره‌ای کرد و افزود: در کل تعداد یک هزار و 965 نفر مراجعه کننده از این نوع داشتیم که افزایش آن نسبت به سال گذشته 2 درصد بوده است.

وی تعداد ثبت پرونده نزاع در استان را 3 هزار و 901 مورد ذکر کرد و گفت: کاهش 2 درصدی در این خصوص نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.

امینی به موضوع سقط جنین و پیشتازی استان در این خصوص در سطح کشور اشاره کرد و متذکر شد: در شش ماهه امسال 66 مورد سقط جنین داشته‌ایم که نسبت به سال قبل 37.5 درصد افزایش را نشان می‌دهد و علت اصلی سقط جنین هم به علل جنینی برمی‌گردد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد پرونده‌های قصور پزشکی در استان در این شش ماهه را نیز 10 مورد ذکر کرد که نسبت به سال گذشته 15 درصد کاهش داشته و برای چهار پزشک نیز رأی بر محرومیت صادر شده است.

انتهای پیام/2571/ن30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول