اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خبر داد

مرگ 456 مازندرانی براثر حوادث رانندگی

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در شش ماه نخست امسال 456 نفر در حوادث رانندگی جاده‌های استان جان خود را از دست دادند.

مرگ 456 مازندرانی براثر حوادث رانندگی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی با بیان اینکه در شش ماه نخست امسال 456 نفر براثر حوادث رانندگی در استان جان باختند، گفت: 351 نفر از این جانباختگان مرد و مابقی زن بودند.

وی تصریح کرد: این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته چهار درصد کاهش را نشان می‌دهد.

این مسئول با تاکید اینکه تعداد 313 نفر معادل 69 درصد از کل تلفات رانندگی را افراد متاهل تشکیل دادند، افزود: بالاترین آمار تلفات حوادث رانندگی به ترتیب برای شهرستان بابل با 60 نفر و آمل با 58 نفر ثبت شده و شهرستان فریدونکنار و گلوگاه هر کدام به ترتیب با شش و هشت نفر کشته کمترین فوتی را داشتند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در شش ماه نخست امسال آمار 9 هزار و 625 نفر مصدوم حوادث رانندگی در پزشکی قانونی استان ثبت شده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل یک درصد رشد داشت.

عباسی با اشاره به محل وقوع تصادف منجر به فوت افزود: بیشترین تلفات حوادث رانندگی با 312 مورد در جاده‌های برون‌شهری، 112 مورد درون‌شهری و 32 مورد راه روستایی ثبت شده است.

وی 25 درصد تلفات حوادث رانندگی را از قشر جوانان دانست و اذعان داشت: گروه سنی 21 تا 30 سال با 25 درصد بیشترین آمار فوتی در شش ماه نخست را داشته و یک تا 10 سال با شش درصد کمترین حوادث رانندگی را در برگرفته است.

به گفته عباسی، بیشترین افراد متوفی در حوادث رانندگی به ترتیب عابران پیاده با 34 درصد، موتورسواران با 25 درصد، سرنشینان با 21 درصد، رانندگان با 18 درصد و دوچرخه‌سواران با دو درصد هستند.

این مقام اجرایی استان به تفکیک تحصیلات فوتی‌های تصادف پرداخت و افزود: بی‌سوادان با 113 نفر، دارندگان مدارک ابتدایی و راهنمایی هر کدام با 82، دبیرستان با 87، دیپلم با 62، لیسانس با 29، دانشجو با 18، فوق‌دیپلم با هشت و فوق لیسانس به بالا با پنج مورد به ترتیب بیشترین گروه را به خود اختصاص داده‌اند.

وی یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ‌سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه‌ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومان در حوادث رانندگی موثر باشند.

انتهای پیام/2296/ک/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول