اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت عید غدیر انجام می‌شود

بازسازی واقعه غدیر خم در بشرویه

رئیس هیئت رزمندگان اسلام بشرویه گفت: به مناسبت عید سعید غدیر خم، واقعه غدیر خم در این شهرستان بازسازی می‎شود.

بازسازی واقعه غدیر خم در بشرویه

محمود روایتی امروز در گفت‎و‏‎گو با خبرنگار فارس در بشرویه اظهار داشت: این شبیه‎خوانی برای سومین سال متوالی در این شهرستان به اجرا در می‎آید.

وی ادامه داد: شبیه‎خوانی غدیر خم که برای نخستین‎بار توسط گروه تعزیه‌خوانان بشرویه در خراسان جنوبی به اجرا درآمد با همکاری هیئت رزمندگان اسلام و گروه تعزیه‌خوانان اهل بیت(ع) اجرا می‌شود.

رئیس هیئت رزمندگان اسلام بشرویه افزود: این شبیه‌خوانی به عنوان یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های دهه ولایت در بشرویه برگزار می‎شود.

روایتی با بیان این‎که واقعه غدیر خم به عنوان نقطه عطفی در تاریخ تشیع بسیار برجسته است، گفت: به همین دلیل ضرورت آشنایی بیش از پیش همگان با سایر زوایا و ابعاد سیاسی، مذهبی و اعتقادی آن بر هیچکس پوشیده نیست.

وی اذعان داشت: بازسازی واقع غدیر امکان افزایش درک و شناخت افراد به ویژه نسل جدید نسبت به مسئله امامت و ولایت را به صورت ملموس‎تری ممکن می‎سازد.

رئیس هیئت رزمندگان اسلام بشرویه همچنین از بازسازی واقعه نبرد جنگ خندق در دهه ولایت خبر داد و گفت: این شبیه‎خوانی نیز برای نخستین‎بار برگزار می‎شود و وقایع مربوط به دلاوری‌ها و رشادت‎های حضرت علی(ع) در جنگ خندق دراین شبیه‎خوانی به نمایش در می‎آِید.

روایتی یادآور شد: این وقایع بر اساس منابع معتبر غدیر، آیات قرآن و احادیث و همچنین با استفاده از اشعار شاعران برجسته کشوری و منطقه‎ای و مشورت با علما در این رابطه، بازسازی شده است.

انتهای پیام/69006/ل30/پو3002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول