اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سابق خراسان جنوبی خبر داد

هزینه‌کرد 600 میلیارد تومانی برای گازرسانی خراسان جنوبی

استاندار سابق خراسان جنوبی گفت: برای گازرسانی به شهرها و روستاهای خراسان جنوبی 600 میلیارد تومان هزینه شده است.

هزینه‌کرد 600 میلیارد تومانی برای گازرسانی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید ظهر امروز در مراسم معارفه استاندار جدید خراسان جنوبی اظهار داشت: خراسان جنوبی یکی امن‌ترین استان‌های کشور است.

وی با بیان این‌‌که این استان دارای 460 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان است، ادامه داد: این استان مدتی قبل دارای چالش‌های امنیتی بوده است.

رتبه دوم خراسان جنوبی در ساخت مسکن مهر

استاندار سابق خراسان جنوبی بالاترین رتبه حراست از مرزها را مربوط به این استان دانست و تصریح کرد: در مبارزه با مواد مخدر جزو سه استان برتر کشور هستیم.

رشید با بیان این‌که مسکن مهر کمک بزرگی به خانه‌دار شدن برخی از مردم کرد، افزود: در چهار سال گذشته توانستیم از رتبه 28 کشوری به رتبه دوم کشوری دست پیدا کنیم.

وی از ساخت 27 هزار واحد مسکن روستایی در روستاهای خراسان جنوبی خبر داد و یادآور شد: همچنین 20 هزار مسکن شهری در شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت استان ساخته می‌‌شود.

خراسان جنوبی پایین‌ترین نرخ بیکاری را دارد

استاندار سابق خراسان جنوبی با اشاره به افزایش نرخ ارزش افزوده در استان اذعان داشت: ارزش افزوده در این استان از 0.5 درصد اکنون به 0.8 درصد رسیده است.

رشید با بیان این‌که خراسان جنوبی دارای پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور است، متذکر شد: نرخ بیکاری در استان 6.7 درصد است.

وی با بیان این‌که خراسان جنوبی بالاترین رتبه کشوری را در سلامت اداری دارا است، گفت: این استان برترین استان کشور در حوزه دولت الکترونیک است.

427 میلیون دلار ارزش مبادلات بازرگانی خراسان جنوبی

استاندار سابق خراسان جنوبی از وجود چهار بازارچه مرزی در این استان خبر داد و افزود: مبلغ 427 میلیون دلار ارزش مبادلات بازرگانی استان است.

رشید با بیان این‌که برای گازرسانی به شهرها و روستاهای خراسان جنوبی بیش از 600 میلیارد تومان هزینه شده است، ادامه داد: بیش از 90 درصد جمعیت شهری و 20 درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز برخوردار شده‌اند.

وی با اشاره به زلزله زهان در خراسان جنوبی تصریح کرد: در مدت 9 ماه بعد از این زلزله 500 واحد مسکونی در این منطقه افتتاح شد و 100 واحد دیگر اکنون آماده افتتاح است.

حضور 86.3 درصدی مردم خراسان جنوبی در انتخابات ریاست جمهوری

رشید از حضور 84.5 درصد مردم استان در انتخابات شورای اسلامی خبر داد و یادآور شد: همچنین 86.3 درصد مردم استان در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند.

وی با بیان اینکه تعداد 157 سفر به روستاها و شهرهای استان داشته‌‌ام. خاطرنشان کرد: عنایت پروردگار و همکاری مردم بهترین دلیل موفقیتم بوده است.

انتهای پیام/69010/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول