اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت

آقای رشید؛ دعای خیر مردمان خراسان جنوبی بدرقه راهتان

قهرمان رشید که یکشنبه سوم آبان‌ماه 88 جایگزین سید صولت مرتضوی شده بود، امروز سکان استانداری خراسان جنوبی را تحویل وجه‌الله خدمتگزار می‌دهد.

آقای رشید؛ دعای خیر مردمان خراسان جنوبی بدرقه راهتان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ایام چه زود می‌گذرند و عمرها چه زود سپری می‌شوند؛ انگار دیروز بود که قهرمان رشید در سالن علامه فرزان بیرجند جایگزین سید صولت مرتضوی دومین استاندار خراسان جنوبی شد.

یادم می‌آید حال و هوایی خاصی جلسه تودیع و معارفه نخستین یکشنبه آبان‌ماه سال 88 را فراگرفته بود. دومین استاندار خراسان جنوبی با رفتن به معاونت سیاسی وزارت کشور در مراسمی با حضور مصطفی محمد نجار جای خود را به قهرمان رشید داد.

البته عرصه مدیریت همین است و اگر قرار بود مدیران همیشه بمانند که نوبت به دیگران نمی‌رسید. آری خدمت به مردم محروم خراسان جنوبی توفیقی است که نصیب عده‌ای از مسئولان نظام شده و می‌شود. چهار سال از سکانداری قهرمان رشید هم سپری شد. چهار سال از جلسه معارفه آن هم در سالن علامه فرزانی که امروز قرار است تودیع در آن برگزار شود، گذشت.

مروری بر آنچه در خبر فارس از جلسه معارفه قهرمان رشید در سوم آبان‌ماه 88 نوشتم، قطعاً خاطره آن روز را زنده خواهد کرد.

قهرمان رشید در مراسم معارفه خود با بیان اینکه مردم این استان را به خوبی می‌شناسد و شناخت کاملی از خراسان جنوبی دارد، گفته بود: بر همین اساس برنامه‌هایی پیش‌بینی و در حضور رئیس جمهور هم مطرح شده است.

وی، بازنگری در برخی برنامه‌ها را خواستار شده بود و بر شناسایی قابلیت‌های توسعه خراسان جنوبی با همکاری مطبوعات و رسانه ملی تأکید کرده بود.

رشید در جلسه معارفه خود با اشاره به اظهارات وزیر کشور که استانداران نباید در انتصابات توصیه بگیرند، بیان داشت: با شناختی که از استان دارم اقدام می‌کنم، چراکه در کارنامه من مشخص است که احزاب، گروه‌ها و جناح‌ها دخالت چندانی ندارند.

تفاوت‌های جلسه تودیع و معارفه سال 88 با سال 92

جلسه تودیع و معارفه استاندار خراسان جنوبی در سال 88 با سال 92 تفاوت‌های زیادی دارد.

شاید مهم‌ترین آنها تغییر وزرای کشور، تغییر همه نمایندگان خراسان جنوبی، امام جمعه بیرجند و برخی از ائمه جمعه شهرستان‌ها، تعداد زیادی از مدیران کل باشد.

در جلسه تودیع و معارفه سال 88 استانداری صولت مرتضوی جای خود را به استانداری قهرمان و رشید البته به تعبیر یکی از نمایندگان داد و در جلسه تودیع و معارفه سال 92 آقای قهرمان جای خود را به یک خدمتگزار می‌دهد.

در جلسه تودیع و معارفه سال 88 سخنرانان محمد نجار، سید صولت مرتضوی، حجت‌الاسلام ابراهیمی نماینده مردم بیرجند و درمیان در مجلس، محمد کریم عابدی، نماینده مردم طبس، بشرویه، فردوس و سرایان در مجلس و حجت‌الاسلام صادقی، امام جمعه بیرجند بودند که اکنون هیچ کدام در این مسئولیت‌ها نیستند.

اما سخنی با آقای رشید

همانطور که در متن پیام خداحافظی شما آمده بود مردم متدین، ولایت‌مدار، فهیم و فرهنگ دوست استان خراسان جنوبی قطعا چهار سال خدمات شما را از یاد نخواهند بود و برای حضرتعالی آرزوی توفیق دارند و دعای خیر مردمان این منطقه بدرقه راهتان خواهد بود. انشاالله.

-----------------------------

یادداشت از احسان مداح

-----------------------------

انتهای پیام/2248/ب40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول