اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در قزوین:

ورزش مقدمه نشاط فکری است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ورزش را مقدمه نشاط فکری و اندیشه دانست.

ورزش مقدمه نشاط فکری است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین ظهر امروز به مناسبت هفته تربیت‌بدنی با جمعی از ورزشکاران استان قزوین در سالن اجتماعات شهید باریک‌بین دیدار کرد.

وی ورزش را عامل جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: ورزش تأثیر بسزایی در داشتن یک زندگی سالم دارد و با ورزش کردن می‌توانیم از بسیاری از آلودگی‌های اخلاقی و آسیب‌های اجتماعی مصون بمانیم.

ورزش تضمین‌کننده سلامت جامعه است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ورزش را تضمین‌کننده سلامت جامعه دانست و بیان کرد: توجه بیشتر نوجوانان و جوانان به ورزش تضمین‌کننده سلامت جامعه بوده و پیشرفت هر کشوری در گرو سلامت جسمی و روحی مردان و زنان آن جامعه است.

باریک‌بین با اشاره به فعالیت ورزشکاران در رشته‌های مختلف ورزشی خاطرنشان کرد: فعالیت بیشتر ورزشکاران در رشته‌های مختلف ورزشی علاوه بر اینکه موجب شادابی و نشاط آنان شده موجب غرورآفرینی ملی نیز می‌شود.

این مسئول با اشاره به جایگاه ورزش در کشور تصریح کرد: ورزشکاران کشور و استان‌ها بارها در میادین مختلف ورزشی به کسب عناوین قهرمانی نائل شدند که جای تقدیر است.

امام جمعه قزوین به اهمیت ورزش در دین مبین اسلام اشاره کرد و افزود: ورزش امری لازم است که بارها در دین مبین اسلام برای سلامتی تأکید شده است و جوانان نیز برای حفظ و سلامتی خود باید ورزش کنند چراکه ورزش مقدمه نشاط فکری و اندیشه است.

تقویت روحیه اخلاق اسلامی در ورزشکاران

باریک‌بین با اشاره به جنبه‌های معنوی ورزشکاران عنوان کرد: مجامع ورزشی باید علاوه بر توجه به سلامتی جسم به جنبه‌های معنوی و سلامتی روح نیز توجه کنند و روحیه اخلاق اسلامی باید در ورزشکاران تقویت شود.

نماینده مقام معظم رهبری در استان قزوین انس بیشتر ورزشکاران به قرآن را با اهمیت دانست و ابراز داشت: اگر ورزشکاران در کنار ورزش حافظ قرآن باشند و یا تفسیر قرآن را بدانند؛ بسیار ارزشمند است.

باریک‌بین ادامه داد: در کشوری که نعمت‌های فراوان دارد و شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده نیاز است که به سراغ قرآن برویم.

این مسئول با اشاره به حضور بانوان محجبه در میادین بین‌المللی خاطرنشان کرد: بانوان ورزشکار نیر ضمن روحیه ورزشی و اخلاق اسلامی و با حفظ حجاب خود بارها پرچم پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی را در میادین مختلف به اهتزاز در آورده‌اند.

گفتنی‌ است؛ در ابتدای این دیدار محسن حق‌شناس مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین در خصوص برنامه‌های هفته تربیت‌بدنی و ورزش همگانی گزارشی ارائه کرد.

انتهای پیام/2667/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول