اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل:

روستاییان اردبیل صاحب 116 مکان ورزشی هستند

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: بیش از 116 سالن چند منظوره و مکان ورزشی روباز در مناطق روستایی استان اردبیل راه‌اندازی شده است.

روستاییان اردبیل صاحب 116 مکان ورزشی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احد پازاج عصر امروز در مراسم گرامیداشت هفته تربیت بدنی در اردبیل اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های منسجم کارشناسان اداره کل و تمرکز بر روی قهرمانان رشته‌های مدال‌آور، ورزشکاران استان در بازی‌های آسیایی اینچوان کره جنوبی حضور پررنگی خواهند داشت.

وی افزود: موفقیت‌های ورزشی استان اردبیل در سال گذشته موجب شد اولین ستاد برگزاری بازی‌های آسیایی 2014 در استان برپا شد تا با زیر نظر گرفتن هیئت‌های اولویت‌دار و ورزشکاران مدال‌آور حضور پررنگی به خصوص در بخش بانوان در مسابقات آسیایی و جهانی داشته باشیم.

پازاج تصریح کرد: هم اکنون حدود 38 هزار نفر ورزشکار سازمان یافته و 375 هزار نفر ورزشکار سازمان نیافته در سطح استان و به خصوص در بخش ورزش‌های همگانی در حال فعالیت هستند.

این مسئول خاطر نشان کرد: احداث سالن‌های چند منظوره برای ورزش‌های غیر توپی در نقاط مختلف استان و همچنین احداث 40 سالن چند منظوره و 76 مکان ورزشی روباز در بخش ورزش روستایی به منظور ارائه خدمات بهتر به ورزشکاران صورت گرفته و البته این پروژه‌ها در سال‌جاری نیز ادامه می‌یابد.

وی اضافه کرد: ساخت و سازهای ورزشی و ایجاد زیرساخت و فضاهای ورزشی مناسب با گذشت بیش از سه دهه از عمر پربرکت نظام جمهوری اسلامی منجر شده تا سرانه فضای ورزشی از چهار صدم متر مربع پیش از انقلاب به رغم افزایش جمعیت به 0.67 متر مربع در استان افزایش یابد.

پازاج بیان کرد: 30 درصد مردم استان در فعالیت‌ها و برنامه‌های ورزش‌های همگانی مشارکت دارند که تلاش می‌کنیم تا پایان برنامه توسعه پنجم این سطح مشارکت را به 40 درصد افزایش دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل ورزش و جوانان استان یادآور شد: در شش ماهه نخست سال‌جاری 950 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی جذب شده که سهم ویژه‌ای برای هیئت‌ها در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته دو میلیارد و 750 میلیون ریال از وزارتخانه و یک میلیارد و 700 میلیون ریال از طریق شهرداری‌ها برای هیئت‌های ورزشی جذب و هزینه شده است.

انتهای پیام/62003/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول