اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ورزش و جوانان آبیک تأکید کرد

ضرورت احداث فضاهای ورزشی تخصصی در آبیک

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آبیک احداث فضاهای ورزشی تخصصی در شهر آبیک را ضروری دانست.

ضرورت احداث فضاهای ورزشی تخصصی در آبیک

مهدی صالحی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: در شهر آبیک به فضاهای ورزشی تخصصی مانند فضاهایی برای رشته‌های رزمی، پایگاه قهرمانی و خوابگاه ورزشی نیاز مبرم داریم.

وی افزود: در روستاهای بزرگ شهرستان آبیک مانند زیاران، قشلاق، ناصرآباد و شهر خاکعلی احداث سالن‌های ورزشی چند منظوره مسقف ضروری است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آبیک ادامه داد: اداره ورزش و جوانان این شهرستان این آمادگی را دارد که برای احداث مجتمع ورزشی در یکی از روستاهای بخش بشاریات را برای پوشش دادن پنج روستا اقدام کند چراکه روستاهایی که 400 تا 500 نفر جمعیت دارند مشمول احداث سالن ورزشی مسقف نمی‌شوند بلکه طبق قانون، روستاها باید جمعیتی بالای دو هزار نفر داشته باشند تا احداث سالن ورزشی مسقف در آن روستاها تحقق یابد.

صالحی خاطرنشان کرد: در بخش بشاریات با توجه به گستردگی و پراکندگی روستاها، با کمبود فضای ورزشی مسقف مواجه هستیم که با تخصیص اعتبار در سال‌های آینده و احداث مجتمع ورزشی در یکی از روستاهای بخش بشاریات، این کمبود رفع می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: در پنج روستا از شهرستان آبیک،  تسطیح و آماده‌سازی زمین خاکی ورزشی انجام شده و جوانان از این زمین‌های خاکی ورزشی استفاده می‌کنند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آبیک تصریح کرد: در بخش بشاریات در مرکز بخش، شهر خاکعلی، تنها یک سالن ورزشی مسقف وجود دارد.

صالحی با اشاره به رفع مشکل معارض زمین سالن ورزشی در شهر خاکعلی، توضیح داد: گرچه این مشکل به طور کامل رفع نشده ولی توافقات اولیه حاصل شده است.

این مسئول اضافه کرد: برای احداث سالن ورزشی در شهر خاکعلی در سال 85 شورای اسلامی وقت و بخشدار وقت بشاریات، زمینی را بر اساس صلح‌نامه به اداره کل تربیت‌بدنی سابق استان قزوین واگذار کردند و به استناد صورت جلسه شورای اسلامی و تأیید بخشدار این زمین به تأیید مراجع انتظامی رسید و اداره کل تربیت‌بدنی نیز نسبت به احداث سالن اقدام کرد و سپس مشخص شد که زمین معارض داشته است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آبیک ادامه داد: با توجه به وجود معارض برای زمین سالن ورزشی در شهر خاکعلی، یا باید زمین خریداری شود و یا سالانه اجاره زمین پرداخت شود که تاکنون توافقات لازم و اولیه صورت گرفته و امید است با تحقق توافقات، مشکل زمین سالن ورزشی شهر خاکعلی به طور کامل رفع شود.

صالحی یادآور شد: برای واگذاری زمین هیچ نهاد دولتی پولی واریز نمی‌کند چراکه یا زمین هبه و یا بر اساس سند قطعی و صلح‌نامه واگذار می‌شود.

فعالیت 27 هیئت ورزشی در آبیک

این مسئول تعداد ورزشکاران سازمان یافته شده شهرستان آبیک را سه هزار و 600 نفر ذکر کرد و گفت: از این تعداد، دو هزار و 100 نفر آقا هستند که 400 نفر روستایی و مابقی شهری هستند و یک هزار و 500 نفر از ورزشکاران را بانوان تشکیل می‌دهند که از این تعداد، 250 نفر روستایی و مابقی شهری هستند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: 27 هیئت ورزشی فعال در شهرستان آبیک در رشته‌های مختلف ورزشی مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/77006/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول