اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان گیلان خبر داد

اجرای 200 برنامه فرهنگی ‌ورزشی در گیلان

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان گیلان از اجرای 200 برنامه فرهنگی‌ ورزشی به مناسبت هفته تربیت بدنی در استان خبر داد و گفت: آکادمی ورزش قهرمانی این هفته افتتاح می‌شود.

اجرای 200 برنامه فرهنگی ‌ورزشی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، افشین ملایی بعد از ظهر امروز در جلسه ورزش و جوانان گیلان با تبریک فرارسیدن هفته تربیت بدنی و ورزش اظهار داشت: به مناسبت این هفته بیش از 200 برنامه فرهنگی‌ ورزشی و عمرانی در استان برگزار می‌شود.

به گفته وی، 15 برنامه کلیدی و با اهمیت در این هفته تدوین شده و در حال اجرایی شدن است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان گیلان، تجدید بیعت و گلباران مزار شهدا، همایش پیاده‌روی خانوادگی، دیدار با خانواده‌های شهدای ورزشکار، پیشکسوتان و بازنشستگان ورزش، برگزاری مسابقات مختلف ورزشی و ... را از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته ذکر کرد.

وی افزود: در بخش عمرانی نیز سه طرح ورزشی شامل سالن ورزشی تنیان صومعه‌سرا، چمن مصنوعی لاهیجان و سالن تیراندازی رودسر با تلاش نمایندگان مجلس و مسئولان شهرستان‌های مذکور افتتاح می‌شود.

ملایی، گیلان را از نظر ورزشی جزو 6 استان برتر کشور دانست و تصریح کرد: اگر با نگاه علمی و منصفانه به ظرفیت‌ها و جایگاه گیلان در ورزش کشور نگاه کنیم در می‌یابیم که این استان قهرمانان و مربیان بزرگی را به کشور و دنیا معرفی کرده است.

وی از افتتاح آکادمی ورزش قهرمانی گیلان با امکانات مناسب در هفته تربیت بدنی خبر داد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان گیلان یکی از مشکلات مدیریت ملی ورزش در سال‌های گذشته را توجه بیش از اندازه به ورزش قهرمانی عنوان کرد و گفت: برخی از دستگاه‌های دیگر و رسانه‌های تصمیم‌ساز و فرهنگ‌ساز نیز به حیطه ورزش همگانی کمتر توجه کردند.

وی با قدردانی از صدا و سیما و فدراسیون ورزش‌های همگانی در پخش زنده ترویج فرهنگ پیاده‌روی خانوادگی در شهرهای مختلف کشور، ادامه داد: همگانی کردن ورزش در جامعه نیازمند اراده و تلاش عموم مردم و مسئولان کشور است چراکه سلامتی نسل‌های آینده با تحرک و نشاط تضمین می‌شود.

ملایی با اشاره به فرهنگ‌سازی در حوزه ورزش همگانی خاطرنشان کرد: همگانی شدن ورزش در جامعه نیازمند اراده و تلاش عموم مردم و برنامه‌ریزی همه مسئولان کشور است.

وی عنوان کرد: برای همگانی شدن ورزش یک ساعت در روز باید زنگ ورزش در ایران به صورت اجباری مشخص شود تا دانش‌آموزان، دانشگاهیان، کارمندان، کارگران و تمام مردم ایران تحرک و ورزش را در دستور کار روزانه خود قرار دهند.

این مسئول با اشاره به این‌که هنوز نقشه ملی برای توسعه ورزش همگانی در کشور وجود ندارد، افزود: طبق اصل سوم قانون اساسی، ورزش رایگان و آموزش و پرورش رایگان را مطرح کرده است که با فرهنگ‌سازی در مدارس می‌توانیم مردم را به تحرک وادار کرده و موجب سلامت جامعه شویم.

وی فراهم شدن امکانات مناسب و برنامه مشخص و دقیق برای قشر دانش‌آموز و دانشجو در راستای توسعه ورزش همگانی را موجب ترویج فرهنگ تحرک عمومی و سلامت جامعه و نسل‌های آینده دانست.

انتهای پیام/2300/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول