اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از جلسه تنظیم بازار کرمان

دروازه‌های کرمان به سوی مرغ‌های منجمد گشوده می‌شود

دروازه‌های کرمان به سوی مرغ‌های منجمد گشوده می‌شود و متقاضیان واردات مرغ منجمد به استان کرمان می‌توانند در این زمینه اقدام کنند.

دروازه‌های کرمان به سوی مرغ‌های منجمد گشوده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، نشست شورای تنظیم بازار استان کرمان پیش از ظهر امروز در حالی برگزار شد که مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در این نشست اظهار داشت: افرادی که متقاضی واردات و توزیع مرغ منجمد در استان کرمان هستند به این اداره کل مراجعه کنند.

محمد عابدی‌نژاد ابراز داشت: کسانی که تمایل دارند، مرغ منجمد به استان کرمان وارد و آن را توزیع کنند، می‌توانند این کار را انجام دهند و برای قیمت‌گذاری باید به اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان مراجعه کنند.

وی اظهار داشت: کرایه بار درون شهری و برون شهری را باید استانداری با تشکیل جلسه رفع کند و مسائل بین استانی را هم ما با استعلام از تهران حل می‌کنیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: این طرح در سطح کشور مصوب شده که دیگر استانداران حق ندارند، جلوی خارج شدن مرغ را از استان‌های خود بگیرند.

نرخ هزینه‌های حمل و نقل بار و انبارداری به صورت توافقی است

در ادامه این جلسه معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان اظهار داشت: بعضی از شرکت‌های تعاونی مسافربری هزینه‌های حمل و نقل و انبارداری خارج از عرف را مطرح می‌کنند.

محسن سلاجقه افزود: اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها می‌گوید که نرخ هزینه‌های حمل و نقل بار و انبارداری به دست تعاونی‌های مسافربری است و ما نمی‌توانیم در این زمینه دخالتی داشته باشیم و کاری انجام دهیم.

وی ابراز داشت: نرخ کرایه‌های حمل بار توافقی، ارشادی و مصوب است و هرگونه که تعاونی‌های مسافربری و رانندگان می‌خواهند، نرخ را اعلام می‌کنند.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان عنوان کرد: انجمن صنفی مسافربری تشکیل شده که از این طریق می‌توان نرخ کرایه‌های بار را پیگیری کنیم و این کار برای حمل بار بین شهری است و قیمت نرخ کرایه وانت‌بار و پیک موتوری بر عهده شورای شهر است.

سلاجقه تصریح کرد: باید برای نرخ‌گذاری قیمت‌گذاری نرخ کرایه‌ها بار درون شهری و استانی تشکیل شود و در کمیسیون نظارت بحث وانت‌بارها کارشناسی شود.

اعلام قیمت نخود، عدس و برنج دانه‌بلند در کرمان

وی همچنین در زمینه تولید شیر در سطح استان کرمان گفت: توزیع شیر به صورت فله‌ای در سطح شهر و بازار  گسترش پیدا کرده است و شیر در کارخانه‌ها کمتر توزیع می‌شود.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تصریح کرد: قیمت نخود در انبار غله به صورت عمده‌ای 2 هزار و 220 تومان، قیمت عمده‌فروشی 2 هزار و 270 تومان و قیمت مصرف‌کننده 2 هزار و 450 تومان است.

سلاجقه افزود: قیمت عدس در انبار غله به صورت عمده‌ای 2 هزار و 300 تومان، 2 هزار و 380 تومان به صورت عمده فروشی و قیمت مصرف‌کننده 2 هزار و 550 تومان است.

وی ابراز داشت: قیمت برنج دانه‌بلند در انبار غله به صورت عمده‌ای 2 هزار تومان، قیمت عمده‌فروشی 2 هزار و 80 تومان و قیمت مصرف‌کننده 2 هزار و 250 تومان است.

درخواست مردم برای خرید شیر فله از شیر پاستوریزه بیشتر است

در ادامه این جلسه رئیس اتحادیه صنف لبنیات و سوپرمارکت‌های استان کرمان اظهار داشت: شیر یک کالای فاسد شدنی است و ما در حال ساماندهی شیرفروشی‌های سطح استان کرمان با اداره کل دامپزشکی هستیم.

مهدی مهدوی عنوان کرد: مردم تمایل زیادی به تهیه شیر خام دارند به دو دلیل نخست اینکه شیر پاستوریزه درصد کمی چربی دارد و قیمت آن نسبت به قیمت شیر فله‌ای بالاتر است و برای اینکه مردم ترغیب به خریدن شیر پاستوریزه داشته باشند، شیر فله‌ای به فروش نمی‌رسد.

وی با اشاره به اینکه 25 واحد صنفی مجوز گرفته‌اند که دارای دستگاه شیر سردکن هستند، گفت: شیر باید در یخچال نگهداری شود به دلیل اینکه اگر خارج از یخچال باشد، مواد اصلی خود را از دست می‌دهد.

مهدوی بیان داشت: از دامپزشکی خواسته‌ایم، شیری که از گاوداری‌ها می‌آید را آزمایش کنند و اتحادیه هزینه‌های مربوط به آزمایش را پرداخت می‌کند.

رئیس اتحادیه صنف لبنیات و سوپرمارکت استان کرمان تصریح کرد: با همکاری اداره نظارت بر بهداشت عمومی یک قوانینی تنظیم کرده‌ایم که یک واحد صنفی عرضه‌کننده شیر خام از نظر نظافت، روکش کف سالن غیرقابل نفوذ، قابل شست‌و‌شو، تور استیل مناسب برای در و پنجره، داشتن سرویس بهداشتی و ... در نظر گرفته شده است.

مهدوی بیان داشت: واحدهای صنفی که تمام امکانات لازم را داشته باشند، می‌توانند شیر را توزیع کنند و شیر هم باید قیمت مناسب برای فروش داشته باشد تا بتوان جبران این هزینه‌ها را کرد.

گاوهای کرمان از نظر اصلاح نژاد در ایران سوم هستند

علی گارگر رئیس اتحادیه دامداران استان کرمان گفت: استان کرمان در سطح استان‌های کشور کمترین معضلات در زمینه شیر را داشته است.

وی افزود: کارهای اصلاح‌نژادی زیادی در زمینه گاوداری در سطح استان کرمان انجام گرفته است و از نظر اصلاح نژادی در رتبه سوم کشور و بالاتر از استان تهران قرار داریم و در زمینه شیر از ظرفیت خوبی در سطح استان کرمان برخورداریم.

کارگر بیان داشت: در حال حاضر به هر طریق بتوانیم، مصرف شیر را در بین اقشار مختلف جامعه بالا ببریم، کمک به توسعه سلامت و اقتصاد کرده‌ایم و این به حال و آینده کشور و جامعه کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه قیمت شیر پاستوریزه نسبت به شیر فله‌ای بالاتر است، عنوان کرد: در حال شیر پاستوریزه هر لیتری یک هزار و 400 تومان و شیر فله‌ای یک هزار و 200 تومان در سطح بازار عرضه می‌شود.

کارگر اذعان داشت: ما باید زمینه را برای حفظ سلامت افراد جامعه فراهم کنیم، وجود پروتئین و کلسیم در شیر در تغذیه جامعه نقش مهمی دارد و باید در زمینه مصرف شیر فرهنگ‌سازی در جامعه انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه 35 گله گاو در سطح استان کرمان داریم که دارای شناسنامه هستند، بیان داشت: روزانه 5 هزار و 400 تن شیر خام در سطح استان کرمان تولید می‌شود که از این مقدار 270 تن شیر خام تحویل کارخانه‌های سطح استان کرمان می‌شود.

..................................

گزارش از محبوبه سعیدی

...................................

انتهای پیام/80018/ی40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول