اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل اتحادیه مرغداران کهگیلویه و بویراحمد:

علت اصلی گرانی مرغ در کهگیلویه و بویراحمد قیمت بالای انرژی و نهاده است

مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از عوامل اصلی گرانی مرغ در استان کهگیلویه و بویراحمد قیمت بالای نهاده‌های خوراکی و انرژی نسبت به سایر استان‌های کشور است.

علت اصلی گرانی مرغ در کهگیلویه و بویراحمد قیمت بالای انرژی و نهاده است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، امرالله جهانفکر شامگاه شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان کهگیلویه و بویراحمد که به ریاست استاندار و با حضور مسئولان مرتبط برگزار شد، اظهار کرد: در استان ما از حدود 123 واحد مرغداری هم اکنون 85 واحد آن با ظرفیت‌های متفاوت مشغول به کار هستند.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سؤال استاندار که هر یک با چه ظرفیتی مشغول به کار هستند، ابراز کرد: 30 درصد ظرفیت آن‌ها 10 هزار قطعه‌ای و حدود 70 درصد نیز با ظرفیت بین 20 تا 25 هزار قطعه‌ای فعالیت دارند که این رقم همراه با نوسان است.

وی، درصد بالایی از مرغداری‌های استان و نحوه اداره آن‌ها را به صورت سنتی دانست و گفت: حدود 70 درصد از این تعداد مرغداری فعال ما به روش سنتی کار نگهداری تا مراحل مختلف را انجام می‌دهند.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان کهگیلویه و بویراحمد، یکی از دلایل گرانی و نوسان بالای قیمت مرغ در استان را به دو دلیل دانست و گفت: دلیل اول این‌که به همان علت سنتی بودن اکنون انرژی مصرفی ما در یک مرغداری 20 هزار قطعه‌ای 20 هزار لیتر گازوئیل است که این رقم بسیار بالاتر از میانگین کشوری است.

جهانفکر با انتقاد از اقدام شرکت پشتیبانی دام در استان به دلیل در اختیار گذاشتن نهاده خوراکی با دو کرایه حمل، تصریح کرد: یک کرایه از بندر تا محل انبار در یاسوج و کرایه‌ای اضافه بر آن از یاسوج به سایر شهرهای استان به خودی خود قیمت مرغ را بالا می‌برد.

وی اذعان داشت: چرا باید مرغداری‌هایی که هر کدام انبار نگهداری نهاده خوراکی دارند ظرفیت آن‌ها خالی باشد و در مقابل شرکت پشتیبانی امور دام استان به دلیل عدم وجود انبار و سیلو ناچار به تخلیه ذرت و نهاده دامی در فضای آزاد باشد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان کهگیلویه و بویراحمد با درخواست خود برای خرید بی‌واسطه خوراک طیور از بندر و حذف مسیر یاسوج تا شهرستان‌ها از استاندار خواست تا در این زمینه چاره‌جویی کند.

انتهای پیام/2571/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول