اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رامیان:

برای تامین سوخت مرغداری‎های رامیان تلاش شود

فرماندار شهرستان رامیان گفت: ادارات مرتبط برای تامین سوخت مرغداری‎های این شهرستان تلاش کنند.

برای تامین سوخت مرغداری‎های رامیان تلاش شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدتقی سوخته‎سرایی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات مرغداران شهرستان رامیان اظهار داشت: نرخ‎گذاری باید به گونه‎ای تدوین شود که علاوه بر حفظ سرمایه سود معقول نیز مدنظر قرار گیرد و از این رو باید با تماس‎ با استان بررسی شود که چرا تولید مازاد نباید از استان خارج شود.

وی با بیان اینکه ادارات مرتبط برای تامین سوخت مرغداری‎های این شهرستان همکاری کنند، تصریح کرد:‌ با بانک‎های عامل نیز مکاتبه شود و برای تامین مالی بحث گازرسانی به مرغداری‎ها همکاری شود.

فرماندار شهرستان رامیان خاطرنشان کرد:‌ برای تخصیص سهمیه سوخت مرغداری‌های این شهرستان باید حداکثر ظرفیت برای اختصاص یافتن سوخت برای این واحدها در نظر گرفته شود.

سوخته‎سرایی اذعان داشت: در زمینه مسائل بهداشتی نیز سخت‎گیری نشود و به‌گونه‎ای تدبیر شود که امکانات و تسهیلات به دست خود صاحبان مرغداری‎ها برسد تا شرایط فعلی آنان بهتر شود.

در آغاز جلسه مشکلات مرغداران شهرستان رامیان مانند اینکه چرا مرغ زنده مرغداران شهرستان حق خروج از استان را ندارند و باید در داخل استان به فروش برسند و یا اینکه چرا نهاده‎های دامی فقط در اختیار بعضی‎ها (اتحادیه – کشتارگاه) قرار می‎گیرد و چرا نهاده‎های دامی در صورتی به مرغداران داده می‎شود که پول آن را فقط تا 24 ساعت پرداخت کنند ولی کشتارگاه‎های بعضا تا سه ماه پول آن را نمی‎دهند و صدای کسی هم در نمی‎آید بررسی شد.

در ادامه جلسه در خصوص نحوه محاسبه قیمت مرغ با توجه به شرایط اقلیمی‎ همچون سوخت مناطق سردسیر یا گرمسیر بحث و مقرر شد در خصوص نحوه محاسبه قیمت با توجه به شرایط اقلیمی، ضریب منطقه‎ای محاسبه شود و شرایط اقلیمی مدنظر قرار بگیرد و مسائل و مشکلات سوختی مرغداران منطقه به استان منتقل شده و بهینه‎سازی در مصرف سوخت در دستور کار قرار بگیرد و مثلا با هوشمندسازی تا 30 درصد در هزینه‎ها کاهش ایجاد شود.

همچنین مقرر شد در صورت امکان و با توجه به محیط زیست، منابع طبیعی و جنگل از ضایعات و چوب‎های غیر مفید جنگل در بحث سوخت استفاده شود و با دادن کوپن فوق‎العاده سوخت به روستاییان از تخریب جنگل جلوگیری کرد.

انتهای پیام/2307/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول