اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل عنوان کرد

نظارت بهداشتی و کیفی دامپزشکی اردبیل بر ترانزیت 76 تن تخم مرغ

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از نظارت بهداشتی و کیفی بر ترانزیت 76 تن تخم مرغ و نزدیک به 66 تن گوشت منجمد گاو و گوساله در استان اردبیل خبر داد.

نظارت بهداشتی و کیفی دامپزشکی اردبیل بر ترانزیت 76 تن تخم مرغ

صادق صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما در زمینه صادرات اقدامات خوبی از قبیل نظارت‌های بهداشتی بر یک میلیون و 346 هزار قطعه جوجه یک‌روزه و 792 هزار عدد تخم مرغ نطفه‌دار مرغ گوشتی به کشور جمهوری ‌آذربایجان داشته‌ایم.

وی افزود: در این مدت، صادرات 60 تن عسل به کشورهای عراق، چین و مالزی و 45 تن پودر گوشت به کشور ارمنستان و 8 تن پشم گوسفندی به کشور آذربایجان صورت گرفته است.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل تصریح کرد: در نیمه اول امسال 298 تن پا و پنجه مرغ با نظارت دامپزشکی به کشور ویتنام صادر شده است.

صالحی یکی از فعالیت‌های دامپزشکی استان اردبیل را نظارت بر محصولات وارداتی اعلام کرد و یادآور شد: در همین مدت بر واردات کنجاله پنبه و سبوس گندم و نزدیک به 17 هزار راس گوسفند و بز از کشور ارمنستان و گرجستان نظارت بهداشتی و کیفی انجام شده است.

این مسئول به خبرنگار فارس در اردبیل ابراز داشت: استان اردبیل از استان‌های فعال در حوزه ساخت واکسن است به طوری که فعالیت‌های خوبی در حوزه واکسیناسیون دام و طیور را شاهد بودیم.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از واکسیناسیون نزدیک به 5.5 راس دام کوچک و بزرگ و مایه‌کوبی 50 میلیون قطعه طیور در نیمه اول امسال خبر داد و عنوان کرد: بیش از 24 هزار مورد بازدید از مراکز تولید، توزیع و استحصال فرآورده‌های خام دامی صورت گرفته است.

صالحی از بازرسی بهداشتی و شرعی بر کشتار نزدیک به 5 میلیون طیور و بیش از 102 هزار راس دام سبک و سنگین در کشتارگاه‌ها خبر داد.

وی ادامه داد: در این راستا شاهد کشف و ضبط 25 تن فرآورده‌های خام دامی آلوده و غیر‌بهداشتی بودیم که در این زمینه 50 متخلف به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل در پایان سخنان خود از انجام بیش از 33 هزار مورد آزمایشات میکروبی، سرولوژی و آنالیز مواد غذایی به عنوان مهمترین فعالیت اداره کل دامپزشکی استان خبر داد.

انتهای پیام/62004/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول