اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خبر داد

فعالیت 145 واحد صنعتی تولید مرغ گوشتی در زنجان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: 145 واحد صنعتی تولید مرغ گوشتی در زنجان در سطح استان فعال است.

فعالیت 145 واحد صنعتی تولید مرغ گوشتی در زنجان

محمد‌رضا نهاوندی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهارداشت: در این تعداد از واحدهای صنعتی مرغ گوشتی قطعه‌های زیادی مرغ گوشتی تولید می‌شود.

وی به تعداد قطعه و ظرفیت این واحدهای صنعتی مرغ گوشتی اشاره کرد و افزود: ظرفیت این واحدها بالغ بر 4 میلیون و 173 هزار و 450 قطعه مرغ گوشتی برآورد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه این تعداد ظرفیت بر حسب هر دوره است، گفت: تولید مرغ گوشتی در این واحدها به شکل مناسبی صورت می‌گیرد. 

وی همچنین به دیگر آمار مربوط به بخش دام و طیور استان در بخش صنعتی اشاره کرد و اظهار داشت: علاوه بر مرغ گوشتی دیگر واحدهای صنعتی در بخش تولید مرغ تخم‌گذار، مرغ اجداد، مرغ مادر گوشتی، پولت، شتر مرغ مادر و توام، بوقلمون گوشتی، مرغ مادر بومی و کارخانه جوجه کشی در سطح استان فعالیت دارند. 

نهاوندی‌پور با بیان اینکه وضعیت استان در بخش دام و طیور مناسب است، افزود: فعالیت مناسبی در این بخش دیده می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به تعداد واحدهای صنعتی مرغ تخم‌گذار اشاره کرد و گفت: 17 واحد تولیدی مرغ تخم‌گذار به صورت صنعتی فعالیت دارند.

وی ظرفیت این واحدها را مناسب عنوان کرد و اظهار داشت: بالغ بر 792 هزار و 200 قطعه مرغ تخم‌گذار ظرفیت کاری این تعداد واحد صنعتی است. 

نهاوندی‌پور با بیان اینکه این تعداد ظرفیت به صورت سالانه برآورد شده است، افزود: توسعه واحدهای صنعتی مورد توجه جدی است.                                                   

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از فعالیت یک واحد مرغ اجداد خبر داد و تاکید کرد: این واحد 15 هزار قطعه مرغ ظرفیت دارد.

وی همچنین به فعالیت 15 واحد تولیدی مرغ مادر گوشتی اشاره کرد و اظهار داشت: این تعداد واحد در این بخش از تولید مرغ استان فعال هستند.

نهاوندی‌پور با بیان اینکه کل گله این واحدها 892 هزار و 850 قطعه است، افزود: اهتمام جدی به توسعه بخش‌های مختلف صنعتی در بخش دام و طیور ضروری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از فعالیت یک واحد صنعتی تولید پولت خبر داد و اظهار داشت: این واحد 41 هزار قطعه در هر دوره است.

وی با بیان اینکه دو واحد صنعتی در بخش تولید شتر مرغ مادر و توام در استان فعال هستند، افزود: این واحدها بیش از 3 هزار و 515 قطعه ظرفیت تولید دارند.

نهاوندی‌پور همچنین به بوقلمون گوشتی اشاره کرد و گفت: در این بخش از تولیدات دام و طیور صنعتی 10 واحد تولیدی در سطح استان فعالیت دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همچنین به ظرفیت تولید این واحدهای صنعتی اشاره و خاطر نشان کرد: در این واحدهای تولیدی 83 هزار و 100 قطعه ظرفیت فعال وجود دارد.

وی با اشاره به واحدهای تولیدی در بخش تولید مرغ مادر بومی، خاطر نشان کرد: یک واحد تولیدی در این بخش فعال است.

نهاوندی‌پور به ظرفیت تولید این واحد اشاره کرد و گفت: 13 هزار و 100 قطعه در سال ظرفیت تولید این واحد صنعتی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه این آمار مربوط به اواخر سال 91 است، افزود: این اطلاعات مربوط به برآوردهای سال گذشته است.

وی همچنین از فعالیت چهار کارخانه جوجه‌کشی در استان خبر داد و تاکید کرد: این 4 کارخانه دارای ظرفیت تولید 3 میلیون و 466 هزار و 240 قطعه در هر دوره را دارند.

نهاوندی‌پور همچنین تعداد کل واحدهای صنعتی را یادآور شد و اظهار داشت: در مجموع 196 واحد صنعتی در این بخش فعال است.

انتهای پیام/73007/ل30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول