اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل بهزیستی قزوین تأکید کرد

خودداری از تماس‌های غیرمرتبط با اورژانس اجتماعی

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین خواستار تماس‌های غیرمرتبط با ارائه خدمات اورژانس اجتماعی در قزوین شد.

خودداری از تماس‌های غیرمرتبط با اورژانس اجتماعی

بهاره رحمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین تماس‌های غیرمرتبط قشرهای مختلف مردم با خط تلفن 123 اورژانس اجتماعی را از مهم‌ترین مشکلات اداره کل بهزیستی استان قزوین دانست و اظهار داشت: می‌توان سریع و آسان تماس گرفتن با این خط را از جمله عوامل تحقق این مشکل نام برد.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد با تماس خط تلفن اورژانس یاد شده تقاضای دریافت مشاوره تربیت فرزندان را می‌کنند، یادآور شد: آنها باید برای دریافت این مشاوره از خط تلفن 1480 استفاده کنند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: قشرهای مختلف مردم نباید برای دریافت مشاوره تربیت فرزندان که در برخی مواقع بیش از یک ساعت زمان لازم است، با خط تلفن 123 تماس بگیرند.

رحمانی بیان کرد: وقتی که فردی به صورت غیرمرتبط با خط تلفن 123 اورژانس اجتماعی تماس می‌گیرد، ممکن است فرد دیگری نیاز شدید و ضروری به دریافت خدمات این اورژانس داشته باشد که به دلیل پشت خط بودن نمی‌تواند از آن استفاده کند.

این مسئول ادامه داد: تحقق این مهم در برخی مواقع منجر به زیان غیر قابل جبرانی برای فرد آسیب‌دیده می‌شود بر این اساس قشرهای مختلف مردم باید از تماس‌های غیرمرتبط و غیرضروری با این اورژانس به شدت خودداری کنند.

نابسامانی فرهنگی و اقتصادی از دلایل مهم کودک‌آزاری

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین به عوامل کودک‌آزاری اشاره کرد و گفت: سطح پایین تحصیلات والدین و نابسامانی فرهنگی و اقتصادی یک خانواده از مهم‌ترین عوامل این آسیب اجتماعی است.

رحمانی با اشاره به اینکه والدین با مصرف مواد مخدر به ویژه مصرف شیشه به علت روان‌گردان و توهم‌زا بودن ناخواسته کودکان خود را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند، اظهار داشت: بدترین نوع کودک‌آزاری در این خانواده‌ها مشاهده می‌شود که متأسفانه در برخی مواقع حوادثی رخ می‌دهد که جبران آن غیرممکن است.

این مسئول با اشاره به اینکه کودکان والدین معتاد و طلاق گرفته بیشتر در معرض آسیب‌های اجتماعی در جامعه هستند، بیان کرد: باید این والدین را نسبت به این آسیب‌ها آگاه‌‍سازی کرد.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه با آگاه‌سازی قشرهای مختلف مردم به معضلات مصرف مواد مخدر می‌توان گرایش مصرف‌ این مواد را در جامعه کاهش داد، اذعان کرد: تحقق این مهم موجب کاهش چشم‌گیر آسیب‌های اجتماعی مانند کودک‌آزاری در جامعه می‌شود.

انتهای پیام/77009/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول