اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس صورت گرفت

نام‌نویسی بیش از 23 هزار نفر در طرح ملی حفظ قرآن کریم بندرعباس

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس گفت: آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس با 23 هزار و 600 نفر ثبت نامی در طرح نور بالاترین آمار ثبت نام این طرح در استان هرمزگان را دارد.

نام‌نویسی بیش از 23 هزار نفر در طرح ملی حفظ قرآن کریم بندرعباس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس،‌ غلامرضا خداپرستی صبح امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان طرح نور که با حضور 600 نفر از برگزیدگان طرح ملی حفظ قرآن کریم آموزش و پرورش ناحیه یک برگزار شد، اظهار داشت: این آمار از این جهت حائز اهمیت است که آموزش و پرورش استان هرمزگان از لحاظ تعداد ثبت نام کنندگان در طرح نور دارای رتبه چهارم در کشور است.

وی با بیان اینکه این آزمون در دو سطح دانش‌آموزی و فرهنگیان برگزار شد، افزود: برای افرادی که حد نصاب تعیین شده در آزمون طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم را کسب کردند گواهینامه سطح مربوطه که از نیم جزء تا حفظ کامل قرآن کریم است، صادر شد.

خداپرستی؛ حفظ قرآن را راهی برای رسیدن به کرامت نفس دانست و تصریح کرد: نخستین راه برای رسیدن انسان به قله‌های کرامت و انسانیت انس با قرآن کریم، خواندن و حفظ قرآن و در نهایت عمل قرآنی و زندگی قرآنی است.

در ادامه مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس، با اشاره به احادیث و روایات در خصوص قرائت قرآن گفت: یاد خداوند آرامش بخش دلهاست و ذکر و کلام خدا اگر از کودکی و نوجوانی آغاز شود فرد زندگی سرشار از آرامش خواهد داشت.

عبدالرضا دادعلی‌پور با اشاره به اهمیت نقش والدین در تشویق دانش‌آموزان به حفظ قرآن افزود: والدین با تشویق فرزندان به حفظ قرآن و عمل به آموزه‌های قرآنی باعث عینیت بخشیدن به رفتار قرآنی در جامعه خواهند بود که نتیجه آن داشتن جامعه‌ای پاک و امن برای فرزندانمان خواهد بود.

وی ضمن تشکر از معاون پرورشی و همکاران حوزه تربیتی در اداره ناحیه یک و مدارس برای گسترش فرهنگ انس با قرآن اظهار داشت: این طرح همزمان با سراسر کشور با هدف گسترش رویکرد دانش‌آموزان به حفظ قرآن کریم و تحقق منویات مقام معظم رهبری اجرا شده که با همراهی و تعهد معاونت، کادر حوزه پرورشی و مدارس ناحیه یک؛ شاهد اجرای آن به نحو احسن در این ناحیه بودیم.

گفتنی است در پایان مراسم از دانش‌آموزان و فرهنگیان برگزیده ناحیه یک در طرح نور تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/88007/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول