اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هر چه دارم از قرآن است

از تحصیل در رشته مهندسی شیمی تا تدریس قرآن ‌کریم

گفت‌وگوی تفصیلی فارس با استادی که می‌گوید علاقه‌ام به قرائت قرآن باعث شد تا رشته دانشگاهی خود را رها کرده و به تدریس قرآن روی بیاورم.

از تحصیل در رشته مهندسی شیمی تا تدریس قرآن ‌کریم

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام استاد حسین پورحسینی متولد 1362 چرام می‌باشد. وی تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته مهندسی شیمی گرایش صنایع گاز به پایان رسانده است و هم‌اکنون مربی درس قرآن در مدارس آموزش و پرورش چرام است.

برخلاف اکثر قاریان که یک یا چند استاد ثابت داشته‌اند، او استاد خاصی نداشته و موفقیت‌هایش را مدیون لطف الهی، ائمه اطهار (ع) و قرآن کریم می‌داند.

آنچه در زیر می‌خوانید گفت‌وگوی تفصیلی با این استادی است که می‌گوید علاقه‌ام به قرائت قرآن باعث شد تا رشته دانشگاهی خود را رها کرده و به تدریس قرآن روی بیاورم.

*استاد پورحسینی قرائت قرآن را از چه زمانی و با چه سبکی شروع کردید؟

تلاوت قرآن را از دوره ابتدایی شروع کردم ولی به صورت تخصصی از اوایل ورودم به دانشگاه شروع به تلاوت قرآن کردم، برای تلاوت قرآن معتقدم باید قاریان مصری را الگوی خود قرار دهیم و به همین دلیل است که مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر چندین قاری مصری را به کشور دعوت کرده و همین امر عیار تلاوت ما را بالا برده است، این حقیر در امر تلاوت از اساتید مصری همچون استاد عبدالباسط و سپس در مقاطعی از استاد شحات‌محمدانور و استاد محمدصدیق منشاوی تقلید کردم و یک سالی است که برای کامل شدن قرائت خودم از استاد مصطفی اسماعیل تقلید می‌کنم.

*کدام قاری ایرانی را می‌پسندید؟

در سال‌های گذشته قاریان ایرانی پیشرفت زیادی در زمینه قرائت قرآن داشته‌اند که اکثراً تلاوت‌های بسیار زیبا و دلنشینی داشته‌اند ولی من قرائت‌های استاد حاج سعید طوسی و استاد حامد شاکرنژاد را بیشتر می‌پسندم.

*چطور شد که از مهندسی شیمی به تدریس قرآن روی آوردید؟

با توجه به علاقه‌ای که به قرائت قرآن داشتم و حضور در مسابقات مختلف و تجربه‌ای که از سال‌ها تدریس در کلاس‌های قرآنی با سطوح مختلف روخوانی، روانخوانی، صوت و لحن داشتم، تصمیم گرفتم که رشته تحصیلی دانشگاهی‌ام را رها کنم و به تدریس قرآن روی بیاورم، که لطف خداوند شامل حالم شد و در آزمونی که در سال 90 برگزار شد پذیرفته شدم و به استخدام آموزش و پرورش درآمدم و اکنون در مدارس شهرستان چرام به تدریس قرآن مشغول هستم.

*مهم‌ترین رتبه‌های کشوری و استانی که تا به حال کسب کرده‌اید؟

رتبه اول کشور در رشته اذان، مسابقات سراسری بسیج شهرکرد در سال 1387، رتبه دوم کشور در رشته اذان، مسابقات سراسری ناجامشهد در سال 1388، رتبه اول استان در رشته قرائت قرآن، مسابقات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال‌های 88 و 89، رتبه اول استان در رشته ترتیل قرآن، مسابقات اوقاف و امور خیریه در سال 88 و رتبه دوم همین مسابقات در سال 89 و رتبه‌های برتر دیگر در سطح استان و شهرستان ...

*آیا تاثیر قرآن را در زندگی‌تان احساس کرده‌اید؟

ارتباط با قرآن و قاری قرآن بودن از عنایات و الطاف الهی و ائمه اطهار (ع) است، قرآن ‹‹یهدی للتی هی اقوم›› و همچنین ‹‹ان تتقوالله یجعل لکم فرقانا›› است، یعنی قرآن قدرت تشخیص حق از باطل و درستی و نادرستی راه را به آدمی نشان می‌دهد، قرآن بینش عمیق می‌دهد و انسان بیگانه از قرآن، ظاهربین و مجذوب دنیا است، در زندگی این حقیر هم قرآن نقش به‌سزایی داشته و در یک جمله می‌گویم هر چه دارم همه از برکت قرآن و اهل بیت(ع) است.

* چه کسانی بیشترین نقش را در بهتر شدن فعالیت‌های قرآنی دارند؟

اگر بخواهیم جامعه سالمی داشته باشیم، باید نقش قرآن را در زندگیمان پر رنگ‌تر کنیم. به جرأت می‌گویم بیشتر مشکلات حال حاضر ما به خاطر دوری خانواده‌ها از قرآن و اهل بیت(ع) است، پس به نظر من خانواده می‌تواند بهترین نقش را در ترویج قرآن و فعالیت‌های قرآنی داشته باشد که با ارتباط مستمر با قرآن و حضور در محافل قرآنی، خود و فرزندان خود را علاقه‌مند به قرآن و اهل بیت کنند، اداره آموزش و پرورش نیز که طیف وسیعی از جامعه یعنی فرهنگیان و دانش‌آموزان را در خود جای داده است، می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد و با یک برنامه‌ریزی دقیق در یک نهضت قرآنی به همه دانش‌آموزان روخوانی، روانخوانی و حفظ قرآن را آموزش دهند.

خبرگزاری فارس ضمن تشکر از استاد پورحسینی که در این گفت‌وگو شرکت کردند، برای ایشان و خانواده محترمشان آرزوی توفیق روزافزون از خداوند منان دارد.

---------------------------------

گفت‌وگو: از نسرین هاشمی

--------------------------------

انتهای پیام/82002/ط40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول