اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت عید غدیر صورت می‌گیرد

اجرای 21 برنامه فرهنگی ورزشی در قزوین

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: به مناسبت عید غدیر خم 21 برنامه فرهنگی، مذهبی و ورزشی در شهر قزوین اجرا می‌شود.

اجرای 21 برنامه فرهنگی ورزشی در قزوین

سعید وزیری‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: عید غدیر خم یکی از مهم‌ترین اعیاد ما مسلمانان و به‌ویژه شیعیان محسوب می‌شود و به این مناسبت برنامه‌های مختلفی در شهر از سوی دستگاه‌های مربوطه اجرا می‌شود و در برنامه‌های سالانه سازمان فرهنگی نیز گنجانده شده است.

وی ضمن تشریح برنامه‌های عید غدیر خم از عیادت همزمان از بیماران و سالمندان در 10 آبان‌ماه خبر داد و گفت: این اقدام به همت محلات 14 گانه در راستای اجرای سنت حسنه علوی ضمن دیدار از حدود سه هزار سالمند و بیمار بستری در پنج خانه سالمند و 9 بیمارستان قزوین اجرا می‌‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین از برپایی همزمان 30 جشن در 30 محله شهر قزوین به همت محلات 14 گانه و هیئت‌های مذهبی شهر خبر داد و گفت: به طور میانگین بین 15 تا 20 هزار نفر از شهروندان از این برنامه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

وزیری‌نژاد یادآور شد: در این برنامه‌ها سخنرانی مذهبی با موضوع غدیر و بیان حقانیت حضرت علی (ع)، مسابقات مختلف محله‌ای، تجلیل از سادات محلات و افرادی که نام آن‌ها امیر و علی است، در دستور کار قرار می‌گیرد.

این مسئول از رونمایی سرود غدیر که کاری از مرکز موسیقی، سرود و آهنگ‌های انقلابی محسوب می‌شود خبر داد و گفت: این سرود در مراسم جشنی که در شب عید غدیر خم در سازمان فرهنگی برگزار می‌شود برای نخستین بار از سوی گروه سرود سازمان به صورت زنده اجرا می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین همچنین از چاپ و توزیع 15 هزار جلد کتابچه خطبه غدیر و چاپ و توزیع پوستر ویژه عید غدیر در محلات، مساجد، خانه‌های فرهنگ، مدارس و ادارات شهر خبر داد.

وزیری‌نژاد تصریح کرد: 14 محله شهر که در اجرای طرح محله ما فعال هستند، محله آرایی درخور توجهی به مناسبت فرا رسیدن این عید فرخنده دارند.

به گفته این مسئول از سادات شهرداری قزوین و مراکز فرهنگی، آموزشی و ورزشی سازمان فرهنگی تقدیر می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین از برگزاری همایش مهارت‌های زندگی در 30 مهرماه با حضور استاد دهنوی کارشناس خانواده خبر داد که علاوه بر سالن اجتماعات سازمان فرهنگی، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین نیز برگزار می‌شود.

وزیری‌نژاد از برگزاری پنجمین مرحله جشنواره سپاس که در آن به تکریم بانوان محجبه پرداخته می‌شود، صحبت کرد و گفت: در این مرحله به سراغ بانوان استاد دانشگاه می‌رویم که حجاب خود را به درستی در جامعه رعایت می‌کنند.

این مسئول برپایی جشن برای هنرجویان کودک و نوجوان خانه فرهنگ نواب، مسابقات کتابخوانی و اهدای جوایز به اعضای سید و سادات فعال خانه فرهنگ محمدیه، برگزاری مسابقه کتابخوانی و نمایشگاه کتاب با موضوع غدیر در کتابخانه فرهنگسرای بانو حضرت زهرا (س)، مراسم تقدیر از هنرجویان سادات و خردسال حوزه کودک سازمان با عنوان در آیینه غدیر، برگزاری مراسم زیارت عاشورا برای کودکان پنج تا 15 سال با عنوان بر بال ملائک را از دیگر برنامه‌های سازمان متبوع خود در عید غدیر دانست.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در تشریح برنامه‌های ورزشی سازمان در این عید توضیح داد: اجرای ورزش باستانی در بوستان ملت همزمان با اول آبان‌ماه و اجرای ورزش صبحگاهی (همه روزه) در اغلب بوستان‌های قزوین از جمله این برنامه‌ها است.

وزیری‌نژاد از برپایی مراسم تجلیل از خانواده شهدای سید و سادات شهر با حضور اعضای شورای اسلامی و مدیران شهرداری قزوین خبر داد که با حضور در منزل خانواده‌ها صورت می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین عنوان کرد: 650 نرم‌افزار «پروانه‌ها» با موضوع غدیر برای آشنایی کودکان با این عید فرخنده که شامل بخش‌های مختلفی همچون انیمیشن، شعر، نقاشی، نماهنگ، بازی و سرگرمی است، در کنار 500 نرم‌افزار با عنوان «غدیر نامه» که نگاهی جدید به وقایع ماندگار این عید دارد از بنیاد غدیر استان خریداری شدند که هر 2 نرم‌افزار در برنامه‌های مختلف سازمان در سطح خانه‌های فرهنگ و محلات در اختیار کودکان و نوجوانان قرار می‌گیرد.

وزیری‌نژاد در رابطه با فضاسازی شهر به این مناسبت و عید قربان اشاره کرد و افزود: با همکاری سازمان زیباسازی نسبت به نصب تیربرد، فیکسچر، پل عابر پیاده و بیلبوردهایی با این موضوعات در سطح شهر اقدام کرده، همچنین نسبت به جایگزینی المان‌های حجمی و نصب ریسه و لامپ‌های رنگی و بارانی در معابر همچون خیابان خیام اقدام می‌شود. 

انتهای پیام/2667/م40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول