اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان لنده خبر داد

برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی ولایت در لنده

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان لنده گفت: به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش، جشنواره فرهنگی ورزشی ولایت با محوریت بازی‌های بومی محلی در لنده برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی ولایت در لنده

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، عین‌الله دهقان ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه شهرستان لنده به مناسبت هفته تربیت بدنی اشاره کرد و گفت: تربیت بدنی واژه‌ای به وسعت رشد و تربیت و کمال انسان و مسیر الهی آن که با تقویت و تربیت تمامی ابعاد وجودی انسان جسمانی، روحانی، تعقلی، اجتماعی و اعتقادی انسان را به کمال می‌رساند.

وی افزود: انسان برای رسیدن به کمال ابزارهایی مانند ورزش، بازی، رقابت و مسابقه، حرکات ورزشی و طبیعت‌گردی و تمرین را به‌کار می‌گیرد، ولی هیچ‌کدام را هدف قرار نمی‌دهد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان لنده گفت: هفته تربیت بدنی هفته اندیشیدن به روش‌های توسعه و رشد وجودی انسان و معرفی الگوهای انسانیت و پهلوانی است‌.

دهقان با تبریک هفته تربیت بدنی گفت: برنامه‌های متنوعی برای این هفته در شهرستان لنده برگزار می‌شود.

وی افزود: ورزش در مجامع جهانی جایگاه ویژه‌ای داشته و زیر مجموعه تعلیم و تربیت قرار دارد به گونه‌ای که در ادیان مختلف به آن تاکید فراوان شده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان لنده گفت: مهمترین برنامه‌های این هفته، اجرای مسابقات ورزشی از قبیل تنیس روی میز، والیبال، طناب کشی، تکواندو (به صورت منطقه‌ای با دعوت‌ از شهرستان‌های همجوار)، دیدار با امام جمعه، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا و برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی همراه با تجلیل از فعالان و نخبگان فرهنگی ورزشی این شهرستان است.

دهقان با اشاره به نوپا بودن شهرستان تصریح کرد: ما از زیرساخت‌های ورزشی خوبی برخوردار هستیم، ولی این مقدار جوابگوی نیاز ورزشی شهرستان نیست.

وی افزود: ما باید در بحث فضاسازی و پروژه‌های عمرانی روند رو به رشدی داشته باشیم تا بتوانیم نیاز جامعه ورزشی شهرستان را برآورده سازیم.

دهقان گفت: سرانه ورزشی هر نفر در سال 84 بالغ بر 20 سانتی‌متر بوده که تا سال 92 به بیش از 64 سانتی‌متر رسیده است.

وی با اشاره به تعدد هیئت‌های ورزشی در شهرستان لنده گفت: 23 هیئت ورزشی فعال و نیمه فعال در شهرستان لنده وجود دارد که 21 هیئت فعالیت جدی خود را انجام داده و دو هیئت ورزشی از قبیل دوچرخه‌سواری و دوومیدانی به دلیل نبود زیرساخت‌ها در حال حاضر نیمه فعال هستند.

رئیس اداره ورزش و جوانان لنده افزود: کمبود اعتبارات نتوانسته موتور محرکه ورزش را متوقف کند، ولی نگاه مدیران استانی باید نسبت به بودجه‌های ورزشی تغییر کند.

وی توجه به ورزش روستایی را مهمترین اولویت‌های اداره ورزش و جوانان خواند و گفت: تا کنون با برگزاری مسابقات مختلف ورزشی، جشنواره فرهنگی ورزشی روستایی، مسابقات یادواره‌های شهدا و ... توانستیم رونق خوبی به ورزش روستایی بدهیم.

دهقان افزود: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری سعی شده علاوه بر ورزش‌های قهرمانی، ورزش‌های همگانی در اولویت قرار گیرد، چراکه مادر همه ورزش‌هاست.

وی به جایگاه ورزش شهرستان لنده در استان اشاره کرد و گفت: ما از سال‌ها پیش در دو ورزش والیبال و فوتبال در استان و کشور دارای مقام و جایگاه بوده‌ایم و در سال‌های اخیر این جایگاه را با حضور مقتدرانه در بخش‌ها و رشته‌های مختلف ورزشی نه تنها حفظ کرده‌ایم بلکه آن را ارتقاء نیز بخشیده‌ایم.

انتهای پیام/82013/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول