اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته دفاع مقدس انجام شد

برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی شمال‎شرق کشور در آزادشهر

همزمان با هفته دفاع مقدس و به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بخش چشمه‎ساران آزادشهر جشنواره فرهنگی ورزشی از بعدازظهر امروز در روستای خوش‎ییلاق آغاز شد.

برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی شمال‎شرق کشور در آزادشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رئیس اداره ورزش و جوانان آزادشهر بعدازظهر امروز در مراسم افتتاح این جشنواره هدف از برگزاری این برنامه فرهنگی، ورزشی را تحکیم دوستی‎ها و توجه به ورزش‎های بومی، محلی عنوان کرد و اذعان داشت: این مسابقات که با حضور تیم‎هایی از استان‎های خراسان‎شمالی، سمنان و تمام شهرستان‎های گلستان برگزار می‎شود فرصتی مناسب برای قهرمانان و پهلوانان کشتی آلیش است تا آمادگی خود را برای شرکت در مسابقات کشوری محک بزنند.

قاسمعلی برزمینی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که قهرمانان اصلی شهدایی هستند که در طول هشت سال دفاع مقدس جانانه جنگیدند، لذا بخش مهمی از این جشنواره به مرور وصیت‎نامه شهدا، دیدار با خانواده‎های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان و تجلیل از آنان، غبارروبی مزار شهدا و اجرای برنامه‎های نمایشی و موسیقی متناسب با فضای جبهه و جنگ خواهد بود.

تجلیل از پیشکسوتان کشتی محلی و تقدیر از قهرمانان آسیایی و جهانی

وی اضافه کرد: اجرای موسیقی‎های محلی و سنتی با حضور هنرمندان سه استان گلستان، خراسان‎شمالی و سمنان، جنگل‎نوردی و حضور در طبیعت به صورت گروهی و خانوادگی، تجلیل از پیشکسوتان کشتی محلی و تقدیر از قهرمانان آسیایی و جهانی بخش «چشمه‎ساران»، ایجاد غرفه‎های صنایع‌دستی و غذاهای محلی برای بازدید مهمانان از دیگر برنامه‎های این جشنواره فرهنگی ورزشی خواهد بود.

رئیس اداره ورزش و جوانان آزادشهر ادامه داد: از ورزشکاران و کشتی‎گیران برتر این مسابقات هم به شکل شایسته‎ای در حضور مسئولان استانی و شهرستانی تقدیر خواهد شد.

برگزاری عصر شعر و خاطره «بهشت می‎خواند تو را» در آزادشهر

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آزادشهر به عنوان یکی دیگر از مجریان و میزبانان این جشنواره فرهنگی ورزشی تاکید کرد: اگر فرهنگ ایثار و شهادت به جا مانده از جبهه‎ها در بین ورزشکاران رواج پیدا کند اخلاق حسنه و پهلوانانه در وجود آنها نهادینه و ابدی می‎شود.

داوود قاسمی با اشاره به برگزاری عصر شعر و خاطره با عنوان «بهشت می‎خواند تو را» اظهار داشت: این مراسم فرهنگی ادبی در یک فضای کاملاً روحانی و عرفانی با حضور شاعرانی از شرق گلستان در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آزادشهر برگزار شد تا مروری داشته باشیم بر خاطرات هشت سال دفاع مقدس که حقیقتاً گنج بزرگی است.

گفتنی است این جشنواره دو روزه با همکاری فرمانداری، اداره ورزش و جوانان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آزادشهر و مساعدت هیئت همگانی استان و هیئت روستایی، عشایری و بازی‎های بومی محلی استان از بعدازظهر امروز با حضور سید فاضل دهنوی فرماندار آزادشهر، نورالله نوراللهی فرماندار گنبدکاووس، منصور دمیرچی معاون ورزش‎های همگانی اداره کل ورزش و جوانان گلستان، کریم بردی بزونه رئیس هیئت روستایی، عشایری و بازی‎های بومی محلی گلستان، قاسم برزمینی رئیس اداره ورزش و جوانان آزادشهر و داوود قاسمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آزادشهر افتتاح و آغاز بکار کرد و از طریق رادیو گلستان ضبط و پخش شد.

انتهای پیام/2307/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول