اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل مجمع خیرین اردبیلی‌ها:

مجمع خیرین اردبیلی‌ها بر محور عمرانی و فرهنگی فعالیت می‌کند

مدیرعامل و عضو هیئت امنای مجمع خیرین اردبیلی‌ها گفت: این مجمع که فعالیت خود را از دو سال پیش شروع کرده در دو حوزه عمرانی و فرهنگی متمرکز شده تا بتواند حرکت‌های زیربنایی را انجام دهد.

مجمع خیرین اردبیلی‌ها بر محور عمرانی و فرهنگی فعالیت می‌کند

پیمان نوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: مؤسسه خیریه سبلان و مجمع خیرین اردبیلی‌ها بیش از دو سال است در تهران با پیگیری چندین هدف اساسی و زیربنایی پایه‌ریزی شده و سعی داریم در طول مدیریت این مجموعه به صورت منطقه‌ای و محلی تأثیرگذارترین اهداف را پیگیری کنیم.

وی تصریح کرد:‌ در طول زمان و در جوامع مختلف تأثیرگذارترین افراد هر منطقه نخبگان آن منطقه بودند و به دلیل آن که استان اردبیل شخصیتی عظیم در تربیت نخبگان دارد برای استفاده از این ظرفیت و توجه به رشد و توسعه همه‌جانبه استان مکانیزمی بهتر از جلب مشارکت‌های خیرین و نخبگان ندیدیم.

نوری ضرورت بهره‌گیری از این ظرفیت واقعی را یادآور شد و خاطر نشان کرد: ظرفیت عظیم نخبگان استان به صورت منطقه‌ای و ملی می‌تواند پل ارتباطی قوی بین خواسته و مطالبه مردم و نهادهای حاکمیتی باشد و ما انتظار داریم مسئولان و مقامات استان به تقویت این پل ارتباطی توجه جدی داشته باشند.

این مسئول گرد هم آمدن نخبگان یک منطقه و استان را اعم از جامعه پزشکان، مهندسان، گروه‌ها و اقشار متخصص دیگر یک فرصت استثنایی و حرکت عظیم برای حل مشکلات متعدد اعلام کرد و یادآور شد: ‌هیچ فعالیتی جز فعالیت‌های عام‌المنفعه و خیریه در همراهی و همسویی این مجموعه نتوانسته تأثیرگذار باشد و به همین منظور نخبگان استان در تهران گرد هم آمدند تا به کارها و فعالیت‌های عام‌المنفعه دست بزنند و در این راستا مجمع خیرین اردبیلی‌های مقیم تهران را راه‌اندازی کردند.

وی بیان کرد: اساسنامه این مجمع در دو سال گذشته تهیه و تدوین شده که در تدارک آن افراد نخبه استان و صاحب نفوذ مشارکت داشتند به طوری که مجمع عمومی برگزار شده و اعضای هیئت مدیره با ترکیب عباس‌زاده مشگینی، دلاور صیامی،‌ کرمی، حجت‌الاسلام رحیم مؤذن و روزنه جوانشیر از بین 50 نفر داوطلب ثبت‌نام شده برای عضویت در هیئت مدیره با بیشترین رأی برگزیده شدند.

مدیرعامل مجمع خیرین اردبیلی‌ها در مورد اهداف و برنامه‌های این مجمع گفت:‌ بر حسب نیازهای استان که نیازسنجی‌ها و طراحی‌ها براساس یک کار کارشناسی انجام شده است و با کمک نهادهای حمایتی همچون بهزیستی، کمیته امداد و دانشگاه‌ها تیم‌های کارشناسی شکل گرفته و نیازهای استان در دو حوزه عمرانی و فرهنگی مورد رصد قرار گرفته است.

نوری به فعالیت‌های حوزه عمرانی نظیر ساخت مراکز علمی، دانشگاهی، مدارس، مساجد و بنیادهای حمایتی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه نیازهای هر شهرستان، هر بخش و روستا جداگانه مورد ارزیابی و رصد قرار گرفته این نیازمندی‌ها در اختیار خیرین قرار گرفته است تا بتوانند حرکت‌های خیرخواهانه را انجام دهند.

وی حوزه دوم فعالیت این مجموعه را مسائل فرهنگی اعلام کرد و اظهار داشت: در این حوزه نیز برنامه‌ریزی‌ها و حرکت‌های نفیس و شاخص در شناسایی نقاط ضعف و قوت فرهنگی این استان و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های افراد و اشخاص احصا شده که امیدواریم در کمترین زمان بتوانیم در حل مشکلات فرهنگی، اجتماعی گام‌های جدی برداریم.

استاندار آینده باید طرح‌های عظیم بر زمین مانده را تکمیل کند

مدیرعامل و عضو هیئت امنای مجمع خیرین اردبیلی‌ها در مورد انتظارات این مجموعه از استاندار آینده اردبیل تصریح کرد: انتظار ما از استاندار آینده اردبیل این است که از ظرفیت نخبگان، خیرین و افراد با ایده و تفکر عالی استفاده کند و نسبت به این ظرفیت‌ها پشت نکرده و بی‌توجه نباشد.

نوری افراد نخبه را محل رجوع مردم و ظرفیت عظیم حل مشکلات متعدد اعلام کرد و ادامه داد: استان اردبیل هنوز نتوانسته به آن جایگاه واقعی به رغم ظرفیت‌ها دست پیدا کند به طوری که بسیاری از فارغ‌التحصیلان و جوانان این استان بیکار هستند.

وی به پروژه‌های بر زمین مانده به عنوان آبروی استان نظیر راه‌آهن و پتروشیمی اشاره کرد و یادآور شد:‌ تکمیل این پروژه عقده‌ای در دل مردم شده که باید استاندار آینده این عقده‌ها را بگشاید.

نوری بیان کرد: ما مجمع خیرین اردبیلی‌ها انتظار داریم که استاندار آینده ارتباط خود را با نخبگان داخل استان و خارج از استان تقویت کند و با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها بتواند نقاط ضعف و قوت را شناسایی و در مسیر حل آنها حرکت کند.

انتهای پیام/62001/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول