اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت عید ولایت صورت می‌گیرد

برگزاری ده‌ها برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی در کازرون

مشاور فرهنگی امام جمعه کازرون از برگزاری ده‌ها برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی به مناسبت عید بزرگ ولایت در این شهرستان خبر داد.

برگزاری ده‌ها برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی در کازرون

محمد مرحمتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کازرون اظهار داشت: عید غدیر (عید ولایت) از بزرگترین اعیاد مسلمانان به ویژه شیعیان جهان به شمار می‌رود که در این روز از سوی رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) با معرفی حضرت امام علی (ع) به عنوان جانشین و ولی امر مسلمین حجت را بر همگان تمام کرد.

وی افزود: بیش از یک‌هزار و 400 سال از آن واقعه بزرگ تاریخی می‌گذرد و شیعیان همچنان آب زلال پربرکت غدیر را به پای درختان ولایت می‌افشانند و از بیابان‌های خشک، باغ‌های پرثمر اعتقادی و گل‌های زیبای محبت را پرورش می‌دهند.

مشاور فرهنگی امام جمعه کازرون در ادامه گفت: برای برگزاری هرچه با شکوه‌تر مراسم عید بزرگ ولایت در کازرون جلساتی با فرمانداری، شهرداری و دستگاه‌های فرهنگی این شهرستان تشکیل و کمیته‌هایی در این مورد معرفی شد.

مرحمتی برگزاری سرود شاد ویژه ایام عید، مراسم شبی با قرآن، مسابقه بزرگ فرهنگ شناخت امامت و ولایت، مسابقه کتابخوانی، مسابقات ورزشی با عنوان جام ولایت، اجرای برنامه‌های جنگ هنری و نمایشگاه‌های کتاب، برگزاری شب شعر و چند برنامه هنری و فرهنگی متنوع دیگر را از جمله برنامه‌های عید ولایت به مدت 10 روز در کازرون برشمرد.

وی برگزاری نمایشگاه‌های گوناگون فرهنگی هنری از جمله هنرهای تجسمی، عکس و فیلم، جشن بزرگ غدیر در مقام خضر نبی (ع) و مصلای نماز جمعه و چند برنامه سخنرانی در مساجد و اماکن مذهبی کازرون را از دیگر برنامه‌های جشن عید غدیر عنوان کرد.

این مسئول تصریح کرد: توسط دستگاه‌های متولی فرهنگی شهرستان کازرون در ایام عید ولایت با همکاری یکدیگر به تعدادی از افرادی که نام امام متقیان علی (ع) را دارند به قید قرعه جوایزی اهدا می‌شود.

مرحمتی در پایان ابراز داشت: این برنامه‌ها از عید سعید قربان تا عید بزرگ غدیر خم در شهر کازرون برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2448/س30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول