اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‎دهد

از استیضاح تا استعفای رئیس هیئت کاراته گلستان

عصر امروز با برگزاری جلسه فوق‎العاده مجمع کاراته استان گلستان رئیس هیئت کاراته استان گلستان تغییر کرد.

از استیضاح تا استعفای رئیس هیئت کاراته گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، روزهای گذشته اعضای مجمع کاراته استان گلستان با ارسال نامه‎ای به فدراسیون کاراته خواستار تغییر رئیس هیئت کاراته استان گلستان شدند.

پس از ارسال این نامه و طی مراحل قانونی، مجمع کاراته استان گلستان امروز با حضور نایب رئیس فدراسیون کاراته، مدیرکل ورزش و جوانان استان، رئیس هیئت کاراته استان، اصحاب رسانه و خبرنگاران و جمعی از کارشناسان و مدیران اداره ورزش و جوانان استان گلستان به صورت فوق‎العاده برای بررسی این موضوع تشکیل جلسه داد.

تغییر مدیر همیشه جواب نمی‎دهد

در ابتدای این جلسه مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان با تاکید بر اینکه همه افراد حاضر در جلسه دوست هستیم و در یک خانواده کار می‎کنیم، اظهار داشت: تک‌تک افرادی که در این جلسه حاضر هستند با یکدیگر دوست و همانند خواهر و برادر هستند و هیچ کس با فرد دیگر دشمنی ندارد.

قربانعلی پاشا ادامه داد: این جلسه برای پیشبرد اهداف کاراته استان است و چنین جلساتی دوستی‎ها را بیشتر می‎کند و خارج از این جلسه نیز همه ما با هم همانند گذشته دوست و مهربان هستیم.

نایب رئیس فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران در این جلسه اظهار داشت: کاراته بعد از فوتبال پرجمعیت‎ترین خانواده را در ورزش دارد.

احمد شقاقی ادامه داد: در چندسالی که تغییرات مدیریتی در فدراسیون کاراته اتفاق افتاد موجب شد تا کاراته در برخی مقاطع ضربه بخورد.

وی با اشاره به کسب موفقیت‎های کاراته که در سال ‎1374 و پس از آن اتفاق افتاد، افزود: اگر ثبات مدیریتی آن زمان تاکنون حفظ می‎شد، به جرات می‎توان گفت که کاراته در وضعیت بسیار مطلوب‎تری قرار می‎گرفت.

نایب رئیس فدراسیون کاراته تاکید کرد: همیشه تغییر مدیر در پیشبرد و پیشرفت اهداف موثر نیست و برخی مواقع حتی ضربه هم می‎زند.

شقاقی بیان کرد: به نظر من تشکیل این جلسه به دلایل اختلاف در سلایق است و موضوع خصومت نباید مطرح باشد.

وی اضافه کرد: این اختلاف سلایق می‌توانست با ورود بزرگ‎ترها و ریش‌سفیدان و همکاری بیشتر حل شود ولی امیدوارم هر تصمیمی که گرفته می‎شود به نفع کاراته باشد.

اختلاف سلیقه جامعه داوری با رئیس هیئت

در ادامه افراد مخالف و موافق در برگه‎ای نام خود را قید کرده و تقاضای ارائه مطالبی را داشتند که تنها دو نفر مخالف و دو نفر موافق ثبت‎نام کردند و با قرعه‎کشی نوبت صحبت آنها مشخص شد.

اسماعیل جبله که اعلام کرد به نمایندگی از جامعه داوری کاراته استان سخن می‎گوید، به عنوان مخالف اظهار داشت: هر حرف و نظری و حتی رای که می‎دهم رای شخصی نیست و نظر جامعه داوری استان است.

وی ادامه داد: ما با رئیس هیئت اختلاف سلیقه در کار داریم که متاسفانه برخی افراد سودجو در این میان سوء استفاده‎هایی را کرده‎اند که با استفاده از این فرصت می‎گویم تمام آنها را محکوم می‎کنم و مخالف آن رفتارها هستم.

جبله خطاب به رئیس هیئت کاراته استان که در جلسه حضور داشت گفت: در مدت گذشته یک بار یک کارت زرد و پس از آن نیز در ماه مبارک رمضان تذکری نیز به شما داده شد و ما انتظار داشتیم تحولی در روند کار مدیریتی شما حاصل شود اما متاسفانه انجام نشد.

برخی قصورها از مجمع است

موسی‎الرضا علی‎نژاد به عنوان موافق با تایید برخی از انتقادهای وارده به هیئت کاراته استان خاطرنشان کرد: اینکه انتقاداتی بر مدیریت هیئت کاراته استان وارد می‎دانید، دلیلش این است که تنها معصومان از گناه و اشتباه مبرا هستند.

وی ادامه داد: اما اگر رئیس هیئت کاستی و یا بی‌برنامگی داشته فقط شخص رئیس هیئت مقصر نیست، بلکه اعضای مجمع هم قصور داشته‌اند.

علی‎نژاد عنوان کرد: تا به امروز مجمع برنامه مشخصی را از رئیس هیئت نخواسته و یا برنامه‎ای نداده تا از کارش عملکرد بخواهد تا بتوان بر اساس آن عملکرد هیئت را مورد سنجش قرار داد.

وی پیشنهاد کرد: نه تنها رئیس هیئت فعلی بلکه هر رئیس دیگری اگر به این کرسی تکیه می‎زند برنامه‎ای به او بدهیم و از او گزارش کار بخواهیم.

وی گفت: پیشنهاد می‎کنم آقای موسوی در جای خود باقی بمانند و طی شش ماه با ارائه برنامه، درصد پیشرفت در کار را مورد ارزیابی قرار دهیم و درباره ادامه فعالیت وی تصمیم‎گیری شود.

عدم ثبات در گفته‎های رئیس هیئت موجب بی‎انگیزگی شد

نایب رئیس بانوان هیئت کاراته استان گلستان در ادامه گفت: ما با رئیس هیئت اختلاف سلیقه داریم و رئیس هیئت قول‎هایی دادند که متاسفانه عملی نشد.

فاطمه خانی‎زاد ادامه داد: رئیس هیئت متاسفانه به دلیل عدم ثبات در گفته‎هایش باعث شد انگیزه‎ها از بین برود.

وی تاکید کرد: متاسفانه وی در موارد متعدد حقوق مربیان را پرداخت نکرد و زمانی که ما اعتراض کردیم که نیاز به اسپانسر داریم رئیس هیئت اعلام کرد من خودم اسپانسر شما هستم.

وی افزود: اما در زمانی که پولی به هیئت تزریق می‎شد رئیس هیئت ابتدا خرج‎کرد خود را برداشت می‎کرد.

نایب رئیس بانوان هیئت کاراته گلستان تصریح کرد: متاسفانه به دلیل عدم امکانات و ضعف مدیریتی رئیس هیئت از برنامه مسابقات اطلاعی نداریم و بارها شده از فدراسیون تماس گرفته‎اند و پرسیده‌اند که چرا تیم نمی‎فرستید و پاسخی نداشته‎ایم.

آرزو دارم در کاراته نباشم / اهل استعفا نیستم اما استعفا می‎دهم

هاشم موسوی رئیس هیئت کاراته استان گلستان در ادامه با ذکر سوابق اجرایی و ورزشی خود اظهار داشت: ما در کاراته هفت وزن داریم ولی وزن هشتم کاراته خبرنگاران و رسانه‎ها هستند که همیشه در کنار ورزش قرار دارند.

وی ادامه داد: یکی از روسای هئیت شهرستانی در مدت هفت ماه گذشته حتی یک‎بار در هیئت حاضر نشد ولی امروز در مجمع آمده و با من مخالفت می‎کند و از من گلایه دارد.

موسوی گفت: در تاریخ ایران در کاراته اتاق فکر تشکیل دادم و داوری درجه A داوری را از تهران خارج کردم چون به رئیس رای دادم و از او این را خواستم.

وی خطاب به اعضای مجمع کاراته گلستان بیان کرد: کدام یک از شما آمدید و به من گفتید که ما به شما رای دادیم ولی نسبت به این عملکرد انتقاد داریم.

موسوی متذکر شد: برخی از افراد مخالف حتی نمی‎دانند هیئت کاراته کجاست و امروز مخالفت می‎کنند.

رئیس هیئت کاراته استان گستان در ادامه این جلسه و ارائه برخی گلایه‎ها خاطرنشان کرد: من اهل استعفا نیستم و خسته نمی‎شوم ولی این استعفای من است و آرزوی من است که در کاراته نباشم اما چون به اعضای مجمع قول دادم، محکم ایستادم.

موسوی اضافه کرد: سوال من این است که چه اتفاقی افتاد که 20 روز پس از انتخاب، من فرد بدی شدم؟ در این هفت ماه 800 ساعت برای کاراته زحمت کشیدم، پنج سال در کاراته هستم ولی نگذاشتم یک هزار تومانی نادرست وارد زندگی‎ام شود.

وی ابراز داشت: من با شما صادقانه خدمت کردم و این استعفای من است، اما اگر می‎خواهید که باشم باید تمام 19 نفر به من رای دهند، در غیر این صورت در ادامه کار نخواهم بود.

از استیضاح تا استعفای رئیس هیئت کاراته استان گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، پس از صحبت‎های افراد موافق و مخالف و همچنین دفاع رئیس هیئت کاراته استان گلستان، با ارائه برگه‎های رای، رای‎گیری برای ادامه کار و یا اتمام فعالیت هاشم موسوی رئیس هیئت کاراته استان گلستان برگزار شد که پس از رای‎گیری، 10 نفر مخالف و 9 نفر موافق ادامه فعالیت وی بودند.

بر اساس قانون نیز در جلسه فوق‎العاده مجمع در صورتی که رای نصف به علاوه یک باشد، قابل اجرا است.

اما پس از برگزاری این رای‎گیری، با مشورت نایب رئیس فدراسیون کاراته و مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان، با استعفای هاشم موسوی موافقت شد و مقرر گردید تا بدون در نظر گرفتن رای مجمع استعفای وی اعمال شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز اعلام کرد: در جلسه معارفه گزارش مالی کاری آقای موسوی را ارائه خواهیم کرد.

قربانعلی پاشا در پایان منصور دبیرچی را به عنوان سرپرست هیئت کاراته استان به فدراسیون معرفی کرد.

==================

عکس و گزارش: سالار احمدی

==================

انتهای پیام/83004/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول