اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آوردگاه مسابقات آسیایی و جهانی

ملی‌پوشان کاراته‌کای قزوینی عصای دست مربیان تیم ملی می‌شوند

ملی‌پوشان کاراته‌کای استان قزوین با حضور در اردوهای آماده‌سازی تیم‌های ملی کشورمان به نوعی عصای دست مربیان تیم ملی در مسابقات آسیایی و جهانی خواهند بود.

ملی‌پوشان کاراته‌کای قزوینی عصای دست مربیان تیم ملی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، چهار ملی‌پوش کاراته‌کای استان قزوین در حالی این روزها اردوهای آماده‌سازی خود را زیر نظر کادر فنی و مربیان تیم ملی در شیراز برپا کرده‌اند که به نوعی همگی با درخشش بی‌نظیری که در این مدت از خود نشان داده‌اند، از شانس بسیار بالایی برای پوشیدن پیراهن تیم ملی برخوردار هستند.

بهمن عسگری، مجید حسن نیایی، علی‌اصغر آسیابری و امیررضا میرزایی چهار ملی‌پوش قزوینی حاضر در تیم‌های ملی کاراته هستند که هم‌اکنون در اردوی تیم ملی در شیراز تمرینات خود را پشت سر می‌گذارند.

عسگری و حسن نیایی در رده سنی بزرگسالان و آسیابری و میرزایی هم به ترتیب در رده‌های سنی امید و نوجوانان با توجه به توانایی‌هایی که دارند، قطعا‌ً می‌توانند به ملی‌پوش شدن خود امیدوار باشند.

حمیدرضا داوری دبیر هیئت کاراته استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین می‌گوید: ملی‌پوشان کاراته‌کای استان با تلاش و پشتکاری که در این مدت از خود در جریان تمرینات اردوهای آماده‌سازی تیم‌های ملی نشان داده‌اند، از آمادگی قابل قبولی برخوردار هستند و این شایستگی را دارند که پیراهن تیم ملی را بر تن کنند.

وی با اشاره به اینکه از میان ملی‌پوشان کاراته استان در جریان اردوهای آماده‌‌سازی تیم‌های ملی بهمن عسگری یکی از امیدهای اصلی برای به عضویت درآمدن در تیم ملی بزرگسالان کشورمان به شمار می‌رود، عنوان می‌کند: عسگری با وجود اینکه در سن و سال جوانی به سر می‌برد، اما سرشار از امید و انگیزه است و نباید این نکته را فراموش کرد که عسگری در راه ملی پوش شدن وزن منهای 75 کیلوگرم تیم ملی رقیب سرسختی به نام مجید حسنی‌پور را پیش روی

چشم خود می‌بیند، حریفی که سابقه قهرمانی در مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان جهان را در کارنامه ورزشی خود به ثبت رسانده است.

داوری اضافه می‌کند: البته عسگری هم دنیایی افتخار برای خود و جامعه ورزشی کشورمان به ثبت رسانده که قهرمانی مسابقات جوانان و امیدهای جهان در سال‌های 2009 و 2011 کشورهای مالزی و مراکش تنها بخشی از موفقیت‌های ارزشمند‌ این کاراته‌کای ارزنده قزوینی محسوب می‌شود.

وی یادآور می‌شود: عسگری سال گذشته در جریان مسابقات قهرمانی کاراته 2012 جهان در کشور فرانسه موفق شد در بخش کومیته تیمی به همراه تیم ملی کشورمان بر سکوی سومی این مسابقات قرار بگیرد و مدال ارزشمند برنز را برگردن آویزد، گرچه این ملی‌پوش ارزنده استان در جریان رقابت‌های کومیته انفرادی هم با انجام مسابقات زیبا و حساس در مرحله یک چهارم نهایی مقابل حریف اتریشی خود با بدشانسی شانس حضور در جمع چهار کاراته‌کای برتر دنیا را از دست داد.

دبیر هیئت کاراته استان در ادامه با اشاره به مجید حسن نیایی کاراته‌کای قزوینی وزن منهای 55 کیلوگرم تیم ملی کشورمان می‌گوید: حسن نیایی هم در مدت حضور خود در تمرینات تیم ملی بسیار آماده نشان داده است و حتی در مسابقات بین‌المللی کشور ترکیه و رقابت‌های کاراته غرب آسیا عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی را به خود اختصاص داده است و بدون شک وی می‌تواند یکی از مسافران تیم ملی کشورمان در جریان مسابقات قهرمانی آسیا باشد، گرچه

این جوان کاراته‌کای ارزنده استان هم در این وزن رقابت تنگاتنگی با وحید حسنی‌پور دارد که باید در نهایت دید که کادر فنی از چه نفری برای ملی‌پوش شدن در ترکیب نهایی تیم ملی استفاده خواهد کرد.

داوری با اشاره به توانایی‌های علی‌اصغر آسیا‌بری و امیررضا میرزایی

عنوان می‌کند: این دو ورزشکار شایسته قزوینی هم با عملکرد درخشان و فوق‌العاده که از خود در اردوهای آماده‌سازی تیم‌های ملی نشان داده‌اند، به طور حتم از اصلی‌ترین گزینه‌های انتخابی تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی نوجوانان و امیدهای جهان به شمار می‌روند.

دبیر هیئت کاراته استان اضافه می‌کند: رقابت‌های کاراته قهرمانی بزرگسالان آسیا آذرماه سال جاری در کشور امارات و مسابقات قهرمانی نوجوانان و امیدهای جهان آبان ماه سال جاری به میزبانی کشور اسپانیا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/77004/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول